همانطور که در مقاله “جی اف آر سی / جی آر سی چه تفاوتی با بتن معمولی دارد؟” ذکر شد، خلاقیتی که در ساخت جی اف آر سی / جی آر سی به کار رفت در این رابطه بود که نقص مهمی که در بتن معمولی وجود داشت که همان شکنندگی قابل توجه و ترک برداشتن بود و قبلا توسط ترکیب با میگردهای فولادی این نقص تا حدودی جبران می شد، توسط الیاف شیشه جبران می شود. الیاف شیشه یا فایبر گلاس در قطعات ریز بریده شده و با روش ها مختلفی با مخلوط بتن در هم آمیخته می گردد.

این مسئله باعث می شود که ما نسبت به استفاده از میلگردهای فولادی بی نیاز شویم. در نتیجه جی اف آر سی / جی آر سی سبک وزن تر خواهد بود و قابلیت های اجرایی بیشتری دارد. اما در این بخش می خواهیم به یک ویژگی اساسی که الیاف شیشه برای جی اف آر سی / جی آر سی به ارمغان آورده بپردازیم و آن افزایش قابل توجه مقاومت های این محصول نسبت به بتن معمولی است. از جمله مقاومت کششی و خمشی که در مقاله “رفتار کششی جی اف آر سی / جی آر سی” می توانید بیشتر با آن آشنا شوید.

مقایسه مقاومت کششی و خمشی جی اف آر سی / جی آر سی با بتن

مقاومت کششی و خمشی جی اف آر سی / جی آر سی

اینکه یک مصالح ساختمانی بتواند در برابر نیروهای خمشی یا نیروهای کششی پایداری و مقاومت بیشتری از خود نشان دهد، مزیت هایی در پی دارد. از جمله:

  1. می توان نماهایی با ضخامت کم تولید نمود و نیازی به استفاده از قطعه بتن های ضخیم نیست.
  2. همانطور که گفته شد دیگر به میلگردهای فولادی و آرماتور بندی نیازی نخواهیم داشت.
  3. سبب می شود که این محصول سبک وزن و با ماندگاری بالا باشد و قابلیت انعطاف پذیری برای طراحی ها و بافت های مختلف و متنوع را داشته باشد.
  4. برای سازه های خاص و منحنی مانند گنبدها و یا ساختمان های مرتفع بسیار مناسب است.

شما می توانید در صورتی که طرح های منحنی، مشبک و بسیار بدیع و نوآورانه را می خواهید با طراحان ما در هنزا تماس داشته باشید. به این ترتیب قادر خواهید بود طرح هایی مانند آنچه در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا موجود است را در اختیار داشته باشید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *