بتن که محصولی جهت قوام بخشی به سازه ها و ساختمان ها محسوب می شود، علاوه بر نقش استحکام بخشی دارای این مزیت نیز می باشد که می تواند در لایه بیرونی سازه ها نیز به کار رود. بعنی شما می توانید نماهایی از بتن داشته باشید و یا کفپوش ها را به جای آجر، موزائیک، سنگ، شن ریزه و غیره با سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی تهیه نمایید.

البته سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی نیز همانطور که در نوشته “سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارای چه تنوعی است؟” بیان شد دارای گونه های مختلفی است و نمونه های متنوعی از آن به کار گرفته می شود. در اینجا قصد داریم درباره یکی از این نمونه های به نام واش بتن گفتگو نماییم که می توانید نمونه هایی از این سازه را در صفحه “سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی با واش بتن” مشاهده نمایید.

سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی واش بتن چیست؟

این محصول در واقع یک کفپوش از موزائیک شسته می باشد که این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و شما می توانید برای سفارش این محصول و آشنایی با طرح های آن با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا تماس حاصل نمایید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

اجزای سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی واش بتن

اجرای سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی با واش بتن (washed concrete)

این محصول از ترکیب اجزای اصلی بتن معمولی و برخی افزودنی های دیگر ساخته می شود که عبارتند از:

  1. سیمان
  2. ریزدانه هایی همچون ماسه و شن
  3. سنگ های معدنی
  4. مواد روان کننده برای افزایش تراکم محصول
  5. چسب بتن
  6. رنگ دانه ها برای رنگ بندی قطعات مختلف

می توان از ترکیب این مولفه ها با نسبت مشخص طرح های مورد نظر را برای کفپوش خود داشته باشیم.

مزیت های سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی واش بتن

از جمله فوایدی که سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارد همانند همه کفپوش های بتنی طول عمر بالا و مقاومت زیاد آن است. اما در اینجا می خواهیم به دو نکته که از ویژگی های منحصر به فرد این نوع کفپوش است اشاره نماییم که عبارت است از:

  1. پایداری بالا نسبت به درجه حرارت؛ به این معنا که با خیال راحت می توان از این محصول در دماهای بسیار بالا و دماهای بسیار پایین استفاده نمود بدون آنکه دچار ترک، فرسودگی یا شکست گردد.
  2. اصطکاک قابل توجهی دارد و به همین جهت می توان آن را گزینه مناسبی برای پیاده رو ها و معابر دانست. به خصوص معابر داخل پارک ها و فضاهای تفریحی. به این ترتیب خطر لغزندگی افراد بر روی کفپوش به مقدار قابل توجهی کاعش پیدا می کند.

تنوع در طراحی از دیگر ویژگی های این محصول است. به طوری که طراحانی که برای پیاده سازی سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به سراغ واش بتن می روند، آن را هم از لحاظ رنگ آمیزی و هم از لحاظ قابلیت ایجاد طراح های مختلف و هم به لحاظ ابعاد قطعات، کاملا مناسب می یابند و به این جهت مصالحی مطلوب برای طراحان به شمار می رود. اما می توان سایز 30 در 60 را به عنوان سایز معمول و نرمال برای این محصول در نظر گرفت.

برای آشنایی بیشتر با انواع کفپوش های بتنی به شما پیشنهاد می کنیم که از صفحه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی هنزا دیدن نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *