ورود جی اف آر سی / جی آر سی به بازار ساخت و ساز در واقع نقطه تحولی در ساخت نماهای خارق العاده و با کیفیت محسوب می شود. این محصول به طراحان و معماران این قدرت را ارائه کرد که بتوانند طرح ها و ایده هایی که پیش از این صرفا در خیال می گنجید و خیلی واقعی نمی نمود را رنگ واقعیت ببخشند. و دلیل این امر خصوصیات منحصر به فرد این محصول است که در نوشته “چه خصوصیاتی در جی اف آر سی / جی آر سی مطلوب طراحان است؟” به آن اشاره نمودیم.

خصوصیات ساختاری جی اف آر سی / جی آر سی

اما پیش از آنکه به سوال اصلی این نوشته بپردازیم به شما توصیه می کنیم که از خواندن نوشته “چند سوال متداول درباره جی اف آر سی / جی آر سی (GFRC)” غافل نشوید، چرا که می تواند دید خوبی برای آشنایی کلی با این مصالح ساختمانی به شما ارائه دهد. و اگر به دنبال استفاده از این محصول هستید، حتما پرسش هایی درباره کارکد و مقاومت و تناسب محیطی آن برایتان مطرح می گردد که نوشته مذکور می تواند به این پرسش ها پاسخ دهد.

جی اف آر سی / جی آر سی چه تفاوتی با بتن معمولی دارد؟

اما ویژگی اصلی ساختاری جی اف آر سی / جی آر سی آن است که برای تحکیم، تقویت و تسلیح بتن در آن از الیاف شیشه استفاده می شود. پیش از این در بتن های معمولی برای آنکه خاصیت شکنندگی و ترد بودن بتن جبران شود از میلگردهای فولادی بهره می بردند، اما با جایگزین شدن الیاف شیشه، نه تنها خاصیت شکنندگی بتن اقویت شد بلکه ویژگی های مثبت دیگری به آن افزوده شد که این ویژگی ها همان وجه تمایز میان بتن معمولی و جی اف آر سی / جی آر سی می باشد، که عبارتند از:

  1. چگالی محصول نهایی نسبت به بتن معمولی به اندازه قابل توجهی کمتر شد. که این امر دو فایده مهم در پی داشت.
  2. اول اینکه ما می توانیم با حجم کمتری از این محصول به همان مقدار مقاومت مورد نیاز دست پیدا کنیم.
  3. دوم اینکه قطعات جی اف آر سی / جی آر سی سبک تر بوده و حمل و نقل و نصب و اجرای آن بسیار ساده تر است.
  4. توزیع یکنواخت الیاف شیشه در تمام حجم مخلوط بتن باعث شده است که جی اف آر سی / جی آر سی دارای بافتی یکپارچه و یکنواخت باشد و همگونی بالایی داشته باشد.
  5. دوام و طول عمر این محصول نسبت به بتن معمولی بسیار بالاتر است و می تواند ماندگاری بالایی برای سازه ای که در آن استفاده می شود را برای ما تضمین کند.

این ها بخشی از تفاوت های مهم جی اف آر سی / جی آر سی و بتن معمولی است که مهم ترین آن را می توان وزن سبک تر و حجم کمتر مورد نیاز دانست تا جایی که می توان گفت هر متر مربع از این محصول حدود 30 کیلوگرم سبک تر از همان مقدار بتن معمولی است.

برای آشنایی با امتیازاتی که این تفاوت ها در اختیار طراحان و معماران در استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی قرار می دهد می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات جامع تر در این زمینه کارشناسان و متخصصان هنزا همواره آماده پاسخگویی به پرسش های شما خواهند بود.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *