مبلمان بتنی به دلیل نیازهای روز افزون جامعه شهری به وسایلی که بتوانند در فضای عمومی به عنوان مبلمان مورد استفاده قرار گرفته و از طراحی و مقاومت قابل قبولی برخوردار باشند، مورد استقبال فراوانی واقع شده است. به خصوص که در ساخت این محصول امکان استفاده از مصالح مختلف فراهم است. همانطور که در نوشته “مبلمان بتنی بازیافت شده (RECYCLED CONCRETE Furniture)” دیدیم که می توان این سازه ها را از مواد بازیافتی نیز به دست آورد.

البته کارکرد آن محدود به فضاهای شهری و عمومی نیست و همانطرو که در مقاله “نیمکت غذاخوری نمونه ای مدرن از مبلمان بتنی” نشان داده شد می توان در منزل و محل کار نیز به عنوان مبلمان شخصی از مبلمان بتنی استفاده نمود.

تنوع کارکرد مبلمان بتنی

بنابراین می توان استفاده از این محصول را به بخش های زیر تقسیم نمود؛

  1. استفاده در منازل و اماکن تجاری و اداری
  2. استفاده در فضاهای شهری
  3. استفاده به عنوان سازه های زیبا و هنری که نقش مهمی در جذب گردشگر نیز می تواند داشته باشد.

استفاده از مبلمان بتنی در فضای سبز

مبلمان بتنی در فضاهای سبز

یکی از بخش های مهم در حوزه شهری فضاهای سبز هستند که علاوه بر زیبایی بصری، حسی آرامش بخش را به افراد القا می کنند و همچنین برای سلامت محیط و هوا نیز مفیدند و پرندگان و حشرات نیز از آن بهره می برند. به علاوه می تواند برای تفریح نقاط مهمی درون شهرها باشند که افراد به آن مراجعه می کنند.

به جهت استفاده عموم مردم از فضاهای سبزی شهری مانند پارک ها و باغ ها و پارک جنگلی ها و غیره، لازم است امکانات و تجهیزاتی فراهم گردد که افراد بتوانند از آن برای استراحت و نشستن استفاده کنند. این ها همان مبلمان بتنی در فضاهای سبز می باشند. از جمله مواردی که می توان به آن ها به عنوان مبلمان بتنی فضاهای سبز اشاره کرد موارد زیر می باشند:

  1. نیمکت های موجود در پارک ها و کوچه باغ ها و غیره
  2. صندلی های تک نفره
  3. میزهایی که به عنوان میز شطرنج یا میز پینگ پنگ یا میز کوچک پذیرایی در این محیط ها می توانند ساخته شوند.
  4. آلاچیق ها یی که افراد بتوانند از آن به عنوان پناهی در برابر باران استفاده کنند.
  5. باربکیو که بتوانند برای کباب کردن و طبخ غذا از آن استفاده شود.

این ها برخی از مواردی است که برای ساخت آن ها در فضای سبز می توان از مبلمان بتنی استفاده نمود. باید دقت داشته باشیم که به دلیل استفاده افراد زیاد از این وسایل و همین که در معرض آب و هوای عمومی قرار دارند، باید بسیار مستحکم باشند و بتوانند عمری طولانی داشته باشند.

یکی دیگر از عواملی که مبلمان بتنی در فضاهای سبز باید بتوانند در برابر آن مقاومت داشته باشد، خرابکاری هایی است که ممکن است برخی افراد با وسایل و تجهیزات عمومی انجام دهند که اصطلاحا به آن وندالیسم گفته می شود. این پدیده یک پدیده عمومی است که بر اساس آن مبلمان بتنی به خوبی می تواند در مقابل چنین پدیده ای مقاوم باشد.

شما می توانید برای آنکه نمونه هایی از این محصول را ببینید به صفحه مبلمان بتنی هنزا مراجعه نمایید و یا آنکه با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا دراین رابطه در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *