در مقاله “انواع بتن اکسپوز” با گونه های مختلفی از این محصول آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردیم به دلیل ویژگی هایی که این متریال دارد، می تواند با استفاده ها و کاربردهای مختلف خود را منطبق سازد و به این ترتیب در بخش ها مختلف از آن استفاده نمود. در این نوشته قصد داریم به یکی از کاربردهای وسیع و پر رونق آن اشاره کنیم.

  1. مزیت های تایل دیوارپوش بتن نما
  2. استفاده از GFRC در ساخت تایل دیوارپوش بتن نما

مزیت های تایل دیوارپوش بتن اکسپوز

تایل های بتن نما که جهت پوشش دیوار مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به بتن معمولی دارای وزن کمتر و همچنین قدرت بیشتر هستند. این تایل ها هم برای کفپوش کردن سطوح و هم جهت دیوار پوش ها گزینه ای ایده آل است. نکته دیگری که لازم به ذکر است، اینکه شما می توانید از تایل های دیوارپوش بتن اکسپوز هم جهت پوشش دیوارهای داخلی ساختمان ها و هم جهت پوشش دیوارهای بیرونی استفاده کنید.

تایل دیوارپوش بتن اکسپوز چیست؟

ترکیب استفاده شده در ساخت این محصول به شما اجازه می دهد که متریالی با خصوصیات زیر داشته باشیم:

1.        بتن اکسپوز بسیار نازک

2.       تایل های دیوارپوش با ابعاد بزرگ

3.      قدرت بالاتر نسبت به سایر دیوارپوش ها

4.       مقاومت مکانیکی بالا

5.      مقاومت در برابر اشعه های ماوراء بنفش

لازم به یادآوری است که این محصول قابل تولید در تنوع بالایی از رنگ ها و پرداخت ها می باشد. همچنین شما می توانید برخی از نمونه کاشی های این محصول را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید.

استفاده از GFRC در ساخت تایل دیوارپوش بتن اکسپوز

نکته دیگری که لازم است درباره این متریال پوشاننده دیوار گفته شود، آن است که می توان از جی اف آر سی (GFRC / GRC) در ساخت این تایل ها استفاده نمود. در ساخت این متریال مواد اولیه زیر به کار می رود:

1.        سیمان

2.       شن و ماسه انتخاب شده

3.      مواد افزودنی با طراحی هاص جهت به کار گیری در بتن اکسپوز

4.       رنگدانه های پایدار در برابر اشعه های ماوراء بنفش

مواد اولیه فوق می توانند تایل های بتن اکسپوز با سختی بالایی را تولید کنند که برای کاربردهای گوناگون مناسب باشد. این محصولات هم دوام بالایی دارند و هم به دلیل انعطاف پذیری قابلیت تطبیق با محیط های گوناگون باشد.

برای آشنایی با این متریال می توانید به مقاله “پوشش ها و پنل های دیواری جی اف آر سی” مراجعه نمایید. علاوه بر آن جهت پوشش دیوارهای ساختمان خود با این محصول کافی است با کارشناسان و طراحان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *