درود به همراهان گرامی. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با بتن اکسپوز و انواع بتن اکسپوز اطلاعات مفیدی را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اما ابتدا لازم است تا کمی در رابطه با خود بتن اکسپوز بدانیم. اگر قصد دارید به طور دقیق بدانید که بتن اکسپوز چیست به مقاله درج شده مراجعه نمایید.

حتما اگر مشغول کارهای بوده باشید تا به حال نام بتن های اکسپوز به گوشتان خورده است. این متریال ها از پر کاربردترین مصالح ساختمانی ای می باشند که در موارد مختلفی کاربرد دارند که البته در زمان های قدیم نیز در ساختمان سازی استفاده می شده اند اما با توجه به تغییراتی که در ساختار شیمیایی آن ها شکل گرفته است امروزه کاربردهای جدید تر و فراوان تری پیدا کرده اند.

این مصالح را با نام های دیگری چون بتن نما و یا بتن نمایان به دلیل کاربردهای آن می شناسند. این بتن دارای سطحی صیقلی و صاف است، به گونه ای که امکان اجرای پوشش دیگری روی سطح آن وجود ندارد. به همین دلیل کیفیت سطح نهایی بتن اکسپوز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از کاربردهای اصلی این بتن ها می توان به همان نمای ساختمان ها اشاره کرد. با استفاده از این بتن ها نماهای ساختمان را به طور کاملا یک دست زیبا می نمایند و دیگر نیازی به هزینه های اضافی دیگر به جهت زیبا سازی ساختمان وجود نخواهد داشت.

در حقیقت امروزه تمامی ساختمان های شیک و جذابی که در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک مشاهده می کنید نمایی از جنس همین بتن های اکسپوز دارند که به دلیل مدرن بودن باعث جلب توجه بسیاری از مهندسین و ساختمان سازان شده است.

اکثر طراحان نمای ساختمان و ساختمان سازان در تلاش هستند به روز بودن ساختمان را با استفاده از جدیدترین متریال های نمای ساختمان به ببینده نشان دهند. در نتیجه پنل های بتن اکسپوز یکی از جدیدترین متریال های نمای ساختمان است که با اجرای آن در نمای ساختمان جدید بودن و به روز بودن ساختمان را نشان می دهد. در ادامه به بررسی انواع بتن اکسپوز خواهیم پرداخت.

انواع بتن اکسپوز

کاربردهای متنوع و گوناگون بتن اکسپوز

به دلیل این که این مصالح ساختمانی از مواد طبیعی ای ساخته شده است این امکان را برای استفاده کنندگان به وجود می آورد که با استفاده از آن ها بتوانند دست به خلاقیت های عظیمی زده و اقدام به استفاده از انواع بتن اکسپوز در موقعیت های مختلفی نمایند.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم پر کاربردترین استفاده ای که می شود از انواع بتن اکسپوز کرد همان نمای ساختمان می باشد که به دلیل صاف و صیقلی بودن این بتن ها دیگر نیازی نیست بر روی نماهای ساختمان و بنای مورد نظر تغییراتی ایجاد کرد. از دیگر کاربردهای این بتن می توان به دیوار باغ ها و ویلاها اشاره کرد.

این متریال دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد که به همین علت نیز استفاده نمودن و خرید آن بسیار مقرون به صرفه و عقلانی می باشد. چرا که سالیان طولانی ای بر روی نمای ساختمان شما و یا هر مکانی که از آن استفاده نمودید ماندگاری خواهد داشت. دیوارهای حامل از دیگر مواردی است که به دلیل مقاومت بالای این بتن می توان در آن ها استفاده کرد. از انواع بتن اکسپوز می توانند در طراحی داخلی منازل نیز مورد استفاده قرار گیرند که بسته به نظر طراح دارد و در ابعاد و طرح های گوناگون وابسته به سلیقه مشتری و طراحان مورد استفاده قرار بگیرد.

بتن نمای داخلی

تایل بتنی نما

از دیگر انواع بتن اکسپوز  می توان به تایل ها و یا همان پنل های بتن اکسپوز اشاره کرد که بدون محدودیت در ابعاد مختلف قابلیت تولید شدن دارند و کافرمایان و طراحان داخلی می توانند با ثبت سفارش خود با توجه به اندازه و ابعاد دلخواه این متریال را برای ساخت و ساز و نمای ساختمان خود سفارش دهند.

توجه داشته باشید که از دیگر مزیت های خرید انواع بتن اکسپوز این است که می توانید حتی رنگ و طرح مد نظر خود را به تولید کنندگان سفارش دهید. این رنگ ها کاملا عمقی می باشند و نیازی نیست که نگران پوسته پوسته شدن این متریال شوید چرا که همانند رنگ های معمولی روی بتن ماندگاری دارند.

دیوار پوش بتن اکسپوز

سایت هنزا به عنوان تولید کننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمانی، تولید دیوارپوش های پیش ساخته اکسپوز نما را شروع کرد. دیوار پوش های پیش ساخته هنزا در ابعاد و اندازه های دلخواه و سفارشی و در رنگ بندی های دلخواه تولید و عرضه می شود. سطح پنل های بتن نمای هنزا بنا به سفارش، به صورت کاملا صیقلی و یا به صورت متخلخل (شبیه به سطح بتن معمولی) تولید و عرضه می شود.

بتن اکسپوز طراحی داخلی

تفاوت پنل های بتن اکسپوز مسلح و غیرمسلح

ما در شرکت هنزا تمامی انواع بتن اکسپوز های خود را به دو صورت مسلح و غیر مسلح تولید می نماییم. پنل هایی که با الیاف و به صورت مسلح تولید می گردند و تماما به صورت خشک به تولید می رسند چرا که در این صورت از مقاومت و دوام بالایی برخوردار خواهند بود و در شرایط مختلفی چون فشار و ضربه های زیاد و باد و باران هیچ آسیبی به آن نخواهد رسید.

اما در صورت اجرا به روش تر یا همان با ملات نیازی به استفاده از پنل های مسلح نمی باشد. زیرا ملات پشت پنل مقاومت و پایداری لازم را برای پنل ها ایجاد می کند و در نتیجه نیازی به مقاوم سازی پنل ها در فرآیند تولید نمی باشد. پنل های مسلح به دلیل مقاوم سازی های انجام شده و تفاوت هایی در فرآیند تولید قیمت بالاتری نسبت به پنل های معمولی دارند.

در نوشته “بتن اکسپوز چشم اندازی دیدنی برای ساختمان شما” در رابطه با این موضوع سخن گفتیم که چگونه استفاده از بتن نما می تواند منظره هر بخشی از ساختمان یا سازه مورد نظر شما را تغییر دهد و زیبایی منحصر به فردی به آن ببخشد. اما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بتن اکسپوز بر حسب پرداخت های مختلف آن معرفی نماییم که شامل بخش های زیر است.

  1. بتن اکسپوز صاف ماله کشیده شده (Slick Troweled Concrete)
  2. بتن نمای برس کشیده شده (Broom Finished Concrete)
  3. بتن همراه با سنگدانه های تزئینی (Exposed Aggregate Concrete)
  4. بتن استامپ (Stamped Concrete)

بتن اکسپوز صاف ماله کشیده شده

این محصول وقتی تولید می شودکه برای بستن سطح محصول ایجاد شده از یک ماله دستی فولادی و یا یک ماشین جهت پرداخت سیمان سطحی آن استفاده شود. به طور معمول محل استفاده این نوع پرداخت عبارت است از موارد زیر:

انواع بتن اکسپوز

  1. کف گاراژها
  2. طبقات زیرزمینی ساختمان ها
  3. ساخت واحدهای انباری
  4. ایوان های سرپوشیده در جلوی ساختمان ها

برای تولید این نوع از محصول مدت زمان بیشتری مورد نیاز است زیرا بایداجازه دهیم تا بتن به اندازه کافی خود را بگیرد، سپس شخص و یا ماشین بتواند بر روی آن رفته و سطح را ماله بکشد.

بتن اکسپوز برس کشیده شده

بتن برس کشیده شده نیز سطحی همانند بتن ماله ای صاف ایجاد می کند زیرا هر دو دارای اجزای سازنده یکسانی هستند. اما این تفاوت حائز اهمیت است که برای تولید این پرداخت، از یک چسب مخصوص برس بر روی سطح استفاده می شود تا به این ترتیب یک بافت ناهموار و دیدنی تولید شود.

بتن اکسپوز همراه با سنگدانه های تزئینی

این محصول اولین محصولی است که در آن از سنگدانه های متفاوتی نسبت به دو نوع محصول قبلی استفاده می شود و وظیفه این سنگدانه ها آن است که از طریق یک فرآیند چند مرحله ای که در آن سیمان یا خمیر از سطح حذف می شود تا آن سنگدانه ها در معرض دید قرار گیرند. برای آشنایی بیشتر با این محصول می توانید به صفحه “چگونه سنگدانه ها را در بتن نمایان کنیم؟” مراجعه نمایید.

بتن استامپ

این محصول می تواند سطوحی با جلوه های مختلف به ما ارائه دهد. از جمله:

  • جلوه سنگ
  • بتن اکسپوز با جلوه آجر
  • جلوه چوبی

کلام پایانی

امیدواریم که مقاله انواع بتن اکسپوز مورد توجه شما عزیزان معمار و یا طراحان ساختمان قرار گرفته باشد و اطلاعات مهمی را به شما عزیزان که حاصل سال ها تجربه تولید و عرضه انواع بتن اکسپوز در شرکت هنزا می باشد، ارائه کرده باشد. اگر این مطلب برای شما مفید بوده است حتما آن را با دوستان سازنده خود به اشتراک بگذارید.

جهت مشاهده نمونه های بیشتری از این محصول می توانی به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید. همچنین در صورت تمایل برای استفاده از این محصول بهتر است با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل فرمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *