در نوشته های اخیر مزیت ها و فایده هایی از جی اف آر سی / جی آر سی که باعث می شود راندمان و کارآیی آن افزایش پیدا کند و استفاده از آن به عنوان پوشش نمای هر ساختمانی به صرفه و مطلوب باشد را بررسی نمودیم. در نوشته اخیر تحت عنوان “وزن کم جی اف آر سی / جی آر سی چه امتیازی به همراه دارد؟” راجه به چرایی وزن پایین این محصول و تاثیری که در ارتقای کارآیی آن نسبت به دیگر مصالح دارد صحبت کردیم.

امتیازات طراحی جی اف آر سی / جی آر سی

در این نوشته از بعدی دیگر به مسئله نگاه خواهیم کرد و آن بعد طراحی است. همانطور که می دانید طراحان در پی اسن هستند که بتوانند در طراحی یک سازه هم اصول کاربردی را رعایت کنند و هم این که زیبایی محصول را در نهایت خود حفظ کنند و به این ترتیب سازه طراحی شده بتواند هر دو امتیاز را برای مالکان به ارمغان آورد. جی اف آر سی / جی آر سی دارای ویژگی هایی است که کار کردن با آن برای طراحان پسندیده تر است که این خصوصیات از قرار زیر است:

چه خصوصیاتی در جی اف آر سی / جی آر سی مطلوب طراحان است؟

  1. وزن سبک، که باعث می شود بار زیادی بر ساختمان تحمیل نکند. که در مقاله “استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان متریال سازه ای” این موضوع بررسی شده است.
  2. مقاومت کششی و مقاومت خمشی بالا که سبب می شود بتوان قطعاتی با شکل های منحنی و مشبک طراحی کرد که در برابر فشارهای وارده تحمل داشته باشند.
  3. مقاومت در برابر نفوذ آب. بنابراین در مناطق همراه با رطوبت بالا یا سازه های کنار دریا یا زیر دریا نیز می توان از جی اف آر سی / جی آر سی بهره برد.
  4. مقاومت در برابر آتش (fire proof)

همه این موارد دست در دست یکدیگر داده و باعث می شود که طراحی که قصد دارد سازه یا نمایی را با این متریال طراحی کند، خودش را با محدودیت های ساخت و محدودیت های مقاومتی مواجه نبیند و تنها به طیبایی و شگفت انگیز بودن طرح بیندیشد. همانطور که برخی از انواع این طرح ها در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا قابل مشاهده است. به علاوه شما نیز می توانید با تماس با طراحان هنزا از این ویژگی بهره مند گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *