[box] یکی از ابعادی که در آن بتن اکسپوز دارای کیفیت بالایی است، بعد ظاهری است که می تواند هم گام با سایر مصالح پوشاننده نما زیبایی را برای ساختمان و خانه به ارمغان آورد. و دلیل این امر آن است که: اولا این محصول را می توان در رنگ های مختلف تولید نمود و ثانیا بتن اکسپوز می تواند طرح های گوناگونی را به خود بپذیرد.[/box]

بتن اکسپوز را جزو مصالح مدرن و نوین در صنعت ساختمانی بر می شمرند که می توانید در مورد علل گسترش کاربردهای آن به مقاله “کاربردها و انطباق پذیری بتن اکسپوز” مراجعه نمایید. از جمله این دلایل آن است که این محصول به خوبی می تواند با سایر مصالح ساختمانی و در محیط های مختلف انطباق خوبی برقرار نماید. بنابراین همانطور که در نوشته “بتن اکسپوز جایگزین چه مصالحی در ساختمان می شود؟” نیز بیان شد، توانسته جای بسیاری دیگر از مصالح را در بخش های مختلف ساخت و ساز بگیرد.

اما در این نوشته قصد داریم از جنبه های مختلف این محصول را مورد ملاحظه و بررسی قرار دهیم.

ظاهر بتن اکسپوز

یکی از ابعادی که در آن بتن اکسپوز دارای کیفیت بالایی است، بعد ظاهری است که می تواند هم گام با سایر مصالح پوشاننده نما زیبایی را برای ساختمان و خانه به ارمغان آورد. و دلیل این امر آن است که:

  1. اولا این محصول را می توان در رنگ های مختلف تولید نمود
  2. بتن اکسپوز می تواند طرح های گوناگونی را به خود بپذیرد.

ویژگی های بتن اکسپوز چیست؟

برای این منظور آن را با سنگ های معدنی و مواد پلیمری مخلوط کرده و ترکیب آن ها می تواند ظاهری زیبا و جذاب را بیافریند.

کاربرد بتن اکسپوز

ظاهر زیبا به همراه مقاومت بالا و طول عمر قابل توجه سبب شده که این مصالح ساختمانی بتواند کاربردهای گسترده ای داشته باشد. به عنوان مثال در بخش هاب گوناگون ساختمان می توان آن ها را به کار گرفت که عبارتند از:

  1. نمای بیرونی ساختمان ها
  2. دیوارهای داخلی ساختمان و اتاق ها
  3. پله ها و راه پله ها
  4. پوشش کف ساختمان و پارکینگ

رنگ بندی این محصول می تواند با توجه به دلخواه مشتری و همچنین بنا بر توصیه و نظر طراحان در بازه ای بین خاکستری روشن تا خاکستری تیره تغییر کند. علاوه بر رنگ خاکستری که رنگ طبیعی بتن است، همانطور که اشاره کردیم، می توان با بهره مندی از رنگدانه های مختلف و ترکیب آن ها با اجزای بتن اکسپوز در مرحله اختلاط، آن ها را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی نمود که متناسب با فضای محیط نیز باشد.

ویژگی های فنی بتن اکسپوز

در ادامه به چند مورد از ویژگی های این محصول خواهیم پرداخت که برای کاربردهای مختلف باید مورد توجه قرار داشته باشند.

  1. وزن مخصوص یا چگالی این محصول در حدود 2400 کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد. البته این مقدار می تواند با توجه به ترکیب های مختلف در اختلاط مقداری پایین تر یا بالاتر باشد.
  2. ضخامت پنل ها و قطعات ساخته شده توسط این مصالح ساختمانی از بین یک تا ده سانتی متر متغیر است. که بسته به مقاومت مورد نیاز این ضخامت می تواند کم یا زیاد شود.
  3. مقاومت فشاری نیز از جمله فاکتورهای موثر و مهم در به کارگیری مصالح ساختمانی می باشد که در بتن اکسپوز این مقاومت در حدود 370 الی 400 مگا پاسکال تخکین زده می شود.
  4. آخرین فاکتور نیز ماندگاری آن است که برآوردها نشان داده حدود هشتاد سال می توان روی این محصول حساب باز کرد.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی بیشتر با سایر ویژگی های این محصول به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *