[box] تکنولوژی و فناوری بالایی که در ساخت جی اف آر سی / جی آر سی به کار گرفته می شود، باعث شده است که این محصول به راحتی بتواند در برابر عوامل تخریبی مانند شرایط متغیر آب و هوایی، اشعه ماوراء بنفش و خوردگی در اثر آلودگی هوا از خود مقاومت نشان دهد [/box]

جی اف آر سی / جی آر سی یک بتن مدرن است که در آن برای تقویت و تسلیح بتن دیگر از آرماتورهای فولادی استفاده نمی کنیم. بلکه از الیاف شیشه به جای آن بهره می بریم. برای آشنایی بیشتر با مواد سازنده این محصول می توانید به مقاله “جی اف آر سی / جی آر سی از چه موادی تشکیل می شود؟” مراجعه نمایید.

کاربرد جی اف آر سی / جی آر سی

به دلیل برتری هایی که این متریال از لحاظ جنبه های زیبایی شناختی، طراحی و همچنین مقاومتی نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارد، سبب شده است که در گستره وسیعی از انتخاب ها بتوان آن را به کار گرفت. از جمله در نوشته “ساخت تجهیزات داخلی با جی اف آر سی / جی آر سی” دیدیم که برای بسیاری سازه های داخلی در ساختان های مسکونی و اداری و تجاری می توان از این محصول بهره برد.

پنل های دیواری ساخته شده از جی اف آر سی / جی آر سی

اما در اینجا به نقش آن در ساخت نمای ساختمانی و پوشش دیوارها خواهیم پرداخت. نکته مهمی که در رابطه با کاربرد جی اف آر سی / جی آر سی در ساخت نما وجود دارد آن است که در ابتدا از این متریال صرفا در پوشش دیوارهای سازه های صنعتی و با سبک و سیاق صنعتی استفاده می شد، اما اخیرا مشاهده می کنیم که ساختمان های عمومی و ساختمان های مسکونی اقبال گسترده ای نسبت به بهره مندی از جی اف آر سی / جی آر سی در نمای ساختمان از خود نشان داده اند. سرمایه گزاران و طراحان آن را به عنوان یک گزینه مطلوب در نظر دارند.

فاکتورهای موثر در رونق جی اف آر سی / جی آر سی

گسترش نماهای ساخته شده توسط جی اف آر سی / جی آر سی ریشه در چند پارامتر مهم و اساسی دارد که عبارتند از:

1. جهانی بودن کاربرد آن

به این معنا که به لطف آن که این قابلیت وجود دارد که به طور آزاد سطح جی اف آر سی / جی آر سی را به طور دلخواه شکل بدهیم، در نتیجه پنل های ساخته شده از این متریال عملا در هر سازه ای می توانند منظره ای عالی و جالب توجه تولید کنند. در ادامه توجه شما را به چند نکته درباره این محصول جلب می کنیم:

  1. پنل های نماساز جی اف آر سی / جی آر سی می توانند چهره های مختلفی به خود بگیرند.
  2. آن ها می توانند در اندازه ها و رنگ ها و شکل های مختلف ساخته شوند.

فاکتورهای موثر در رونق جی اف آر سی / جی آر سی

این مسئله باعث می شود که جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان یک راه حل بهینه در نگاه معماران و طراحان به هنگام طراحی و ساخت نما باشد. بنابراین مختص به ساختمان های خاصی نیست و می توان آن را در همه موارد زیر مورد استفاده قرار داد:

  1. ساختمان های تجاری
  2. ساختمان های صنعتی
  3. ساختمان های مسکونی
  4. ساختمان ها و کاربردهای عمومی
  5. استفاده در ساخت خانه های مستقل و همچنین پوشش درونی خانه ها

2. ماندگاری

تکنولوژی و فناوری بالایی که در ساخت این محصول به کار گرفته می شود، باعث شده است که این محصول به راحتی بتواند در برابر عوامل تخریبی مانند عوامل زیر مقاومت از خود نشان دهد:

  1. شرایط متغیر آب و هوایی
  2. اشعه ماوراء بنفش. که مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی در برابر این اشعه مانع از تغییر رنگ آن می گردد.
  3. خوردگی که در اثر آلودگی هوا ایجاد می شود.

بنابراین وقتی که به عنوان نمای یک ساختمان از این محصول استفاده می شود، می توان بدون آنکه نگران از خوردگی یا تغییر رنگ و یا ترک برداشتن و تخریب آن باشید برای طولانی مدت روی آن حساب کنید. در این باره می توانید به صفحه “دوام کامپوزیت های جی اف آر سی / جی آر سی” نیز مراجعه کنید.

کاربرد جی اف آر سی / جی آر سی

سوالات متداول

  1. تاثیر نصب صحیح جی اف آر سی / جی آر سی در ماندگاری آن چیست؟

پاسخ: اگر این محصول با مهارت و دقت لازم نصب گردد، در اثر فشار بارهای وارده دچار تغییر شکل و یا شکست نمی شود. علاوه بر آن که می تواند در دراز مدت ظاهر عالی و طبیعی خود را برای سال های سال حفظ کند و این یعنی صرفه جویی در هزینه های مربوط به نگهداری و بازسازی.

  1. اضافه کردن افزودنی ها به جی اف آر سی / جی آر سی چه اثراتی دارد؟

پاسخ: افزئدنی ها می توانند به ارتقای کیفیت این محصول کمک کنند. مثلا برخی افزودنی ها باعث می شود که این محصول خصوصیات آب گریزی به خود بگیرد و مانع نفوذ رطوبت به آن می شود. به این ترتیب پنل های این محصول نسبت به جذب کثیفی مقاوم خواهد بود و بنابراین به راحتی پاک می شوند.

  1. مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی در برابر وندالیسم یا خرابکاری چطور است؟

پاسخ: این محصول به دلیل مقاومت در برابر جذب رطوبت و کثیفی، نسبت به نقش و نگارهایی که ممکن است بر روی آن کشیده شود بسیار مقاوم است و می توان آن ها را به راحتی از سطح این محصول زدود.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های مثبت این محصول هم می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید و هم با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید. [button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با کارشناسان هنزا[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *