در مقاله “جی اف آر سی / جی آر سی از چه موادی تشکیل می شود؟” درباره اجزای سازنده این نوع بتن الیافی و درصد موجود از هر کدام از اجزا در ترکیب کلی صحبت کردیم که می توان به طور خلاصه آن را در جدول زیر مشاهده نمود.

مواد سازنده جی اف آر سی / جی آر سی

مصالح ساختمانی میزان مصرف آن در بتن
سیمان حدود 50 درصد و سیمان سیاه یا سیمان سفید
ریزدانه کمتر از 50 درصد و دارای سیلیس
الیاف شیشه (فایبر گلاس) حدود 2 الی 5 درصد وزن سیمان
مواد پلیمری حدود 2 الی 5 درصد وزن سیمان
آب حدود 35 درصد وزن سیمان
روان کننده حدود 0.2 الی 0.6 وزن سیمان

نقش سیمان در جی اف آر سی / جی آر سی

سیمان عامل چسبندگی ریزدانه ها و سایر مواد جی اف آر سی / جی آر سی به یکدیگر می باشد. یعنی هم نقش استحکام بخشی و هم نقش نگهدارندگی را برای اجزای این محصول ایفا می کند. می توان با افزایش درصد پروزولان ها که مواد سیلیسی می باشند، حجم سیمان را در محصول کاهش داد. به دلیل آنکه پوزولان می تواند در مجاورت رطوبت، واکنش داده و نقش چسبندگی سیمانی را ایفا نماید. جهت آشنایی بیشتر می توانید به صفحه “استفاده از پوزولان در طراحی مخلوط بتنی” مراجعه نمایید.

نقش سیمان و ماسه در ساخت جی اف آر سی / جی آر سی

نقش ماسه در ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی

از سه نوع ماسه می توان برای ساخت جی اف آر سی / جی آر سی استفاده کرد:

  1. ماسه طبیعی
  2. ماسه بادی
  3. ماسه سیلیسی

البته قابلیت ترکیب این سه نوع با هم نیز وجود دارد. ماسه سیلیسی می تواند موجب زیبایی بیشتر محصول نهایی و مقاومت بالاتر آن گردد. پیش از استفاده لازم است که ماسه خوب شسته شود و همچنین از نوع گوشه گرد باشد و ذرات آن دارای قطر کمتر از 0.1 میلیمتر و بیشتر از 0.05 میلی متر باشند.

برای آشنایی با نحوه انتخاب صحیح نوع ماسه مورد نظر می توانید با کارشناسان و محققان ما در هنزا تماس حاصل نمایید. به علاوه شما می توانید با مراجعه به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا با نمونه های ساخته شده برتر داخلی آشنا گردید. [button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *