در نوشته “ساخت مبلمان بتنی با قالب های چوبی” گفتیم که دو روش برای ساخت مبلمان بتنی وجود دارد که از این قرارند:

  1. استفاده از قالب
  2. استفاده از چاپگر سه بعدی

سپس اشاره شد که هر کدام از این شیوه ها دارای فواید و مزیت هایی هستند. در روش قالب گذاری می توان از چوب یا فرآورده های چوبی جهت ساخت قالب استفاده کرد. اما گفته شد که پس از اتمام کار و بیرون آوردن محصول از درون قالب، باید چند روز را برای خشک شدن آن در نظر بگیریم.

فرآیند خشک شدن مبلمان بتنی بعد از ساخت

یکی از نکات مهم آن است که در مدت زمانی که مبلمان بتنی ساخته شده را از قالب جدا کرده و منتظر خشک شدن آن هستیم، در فواصل زمانی مشخصی بهتر است مقداری آب روی سطح محصول بپاشید. دلیل این امر پیشگیری از ترک برداشتن سطح بتن است. این ترک برداشتن طی مراحل زیر به وجود می آید:

چگونه از ترک برداشتن مبلمان بتنی پیشگیری کنیم؟

  1. سطح بیرونی به دلیل آنکه در معرض نور خورشید، باد و هوای محیط است، زودتر رطوبت خود را از دست داده و خشک می شود.
  2. سطح درونی به دلیل دور بودن از عوامل مذکور همچنان مرطوب است و دیرتر رطوبت خود را از دست می دهد.
  3. سطح بیرونی به دلیل آنکه زودتر خشک شده میل به انقباض دارد، در حالی که سطح درونی در برابر آن مقاومت می کند.
  4. نتیجه این عملکرد آن است که سطح بیرونی مقداری کش می آید و به دلیل آن که بتن خاصیت کشسانی بالایی ندارد، سطح آن دچار ترک می شود.

این پدیده سبب می شود که مبلمان بتنی زیبایی خود را از دست بدهد. اصطلاحا در این موارد گفته می شود که مبلمان بتنی پوست ترکانده است. برای پیشگیری ازاین امر نامطلوب همانطور که گفته شد بهترین راه آن است که در فاصله های زمانی مشخصی بر روی آن آب ریخته شود.

برای آنکه بتوانید یک مبلمان بتنی با کیفیت بسیار بالا را به دست آورید بهتر است برای آموزش نکات لازم با مشاوران ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید. همچنین نمونه های ساخته شده هنزا را می توانید در صفحه مبلمان بتنی هنزا مشاهده نموده و در صورت تمایل آن ها را سفارش دهید. [button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *