یکی از مزیت هایی که استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی به همراه دارد، مقاومتی است که می تواند در برابر نیروهای وارده از خود نشان دهد. این نیروها به شکل های مختلفی می توانند وارد شوند که عبارت است از:

  1. نیروهای کششی (tensile)
  2. نیروهای پیچشی (flexural)
  3. مقاومت در برابر ترک (crack)
  4. مقاومت در برابر ضربه (impact)

با توجه به مقاومتی که این نوع بتن الیافی می تواند در برابر نیروهای فوق از خود نشان دهد، این امکان فراهم می شود که بتوان این محصول را در قطعات نازک ولی با کاربردپذیری بالا تولید نمود. در بخشی از قسمت های ساختمان، این نیاز وجود دارد که بتوانیم قطعاتی با ضخامت پایین ولی با مقاومت بالا نصب کنیم. در این قسمت ها بهترین گزینه استفاده از بتن تقویت شده توسط الیاف شیشه است.

مقاومت های فیزیکی و شیمیایی جی اف آر سی / جی آر سی

جی اف آر سی / جی آر سی در برابر محیط قلیایی

یکی از مشکلاتی که ممکن است در استفاده از این محصول با آن مواجه شوید، آن است که الیاف شیشه در برابر محیط قلیایی مقاومت کافی را از خود نشان ندهند. برای حل این مسئله متخصصان به این نتیجه رسیدند، که باید با الیاف شیشه افزودنی هایی اضافه کرد که پایداری آن را در برابر محیط قلیایی که به وسیله سیمان ایجاد می شود، افزایش داد. در نهایت متخصصان این حوزه موفق شدند که با اضافه کردن افزودنی های اکسید زیرکونیم، این امکان را فراهم کنند که این محصول علاوه بر قدرت های مکانیکی بالا، بتواند در برابر چنین محیطی از خود مقاومت شیمیایی نیز نشان دهد.

در رابطه با مقاومت این محصول در برابر محیط قلیایی می توانید به مقاله “جی اف آر سی / جی آر سی مقاوم در برابر محیط قلیایی چیست؟” نیز رجوع نمایید. نکته دیگری که در رابطه با این محصول شایان ذکر است، دوست بودن آن با محیط زیست است. که این ویژگی را به دو دلیل به دست آورده است.

  1. حاصل شدن از ترکیب اجزای طبیعی
  2. عدم احتیاج به مصرف انرژی بالا در تولید

با توجه به همین ویژگی ها است که امروزه این نوع بتن الیافی صرفا برای ساخت نماهای ساختمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه کاربردهای بسیار وسیع تری دارد. این رونق در کاربرد را می توان مدیون سه ویژگی این محصول دانست که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

جی اف آر سی / جی آر سی در برابر محیط قلیایی

  1. ظاهر و جلوه زیبایی که دارد.
  2. انعطاف پذیری بالا و بدون رقیب این محصول که باعث شده بتوان طراحی های مختلف و متنوعی را با آن به اجرا درآورد. از جمله طرح های منحنی، شبکه ای و غیره که می توانید بهترین مثال های آن را در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مشاهده نمایید.
  3. از لحاظ هزینه های مصرفی نیز، استفاده از این محصول مقرون به صرفه است.

همانطور که می توانید با مراجعه به نوشته “جی اف آر سی / جی آر سی و تاریخچه پیدایش آن” درباره پیدایش و نحول این محصول بیاموزید، در صورت نیاز می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما در هنزا، محصول مورد نیاز خود را نیز سفارش دهید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *