همانطور که مردم به سمت مصالح ساختمانی با پایداری و طول عمر بیشتر گرایش پیدا می کنند، به همان نسبت استفاده از بتن اکسپوز نیزگسترش پیدا می کند. این امر سبب شده که بتن از یک متریالی که صرفا کارکرد ساختاری داشت، به عنصری برای پوشش نما هم تبدیل شود. به نظر می رسد که هر چه جلوتر برویم، ساختمان های بیشتری را مشاهده نماییم که از بتن اکسپوز برای پوشش نمای خود استفاده کنند.

بتن اکسپوز یک مولفه مدرن ساختمانی

ساختمان های بتنی مدرن از این محصول با کاربردهای متنوع آن استفاده می کنند. برای پرداختن به کاربردهای مختلف آن ابتدا به دو مورد زیر اشاره می کنیم:

1.       بتن اکسپوز با اجرای در محل

همان طور که از نامش پیداست، در این شیوه، محصول بتن به وسیله کامیون های مخصوص به محل اجرای پروژه منتقل شده و در آنجا درون قالب هایی که از پیش آماده شده و بر روی سطوح نصب شده، ریخته می شوند و توسط مجریان، ساخته و پرداخته می شوند. برای آشنایی با این نحوه اجرای بتن اکسپوز می توانید به مقاله “یک مطالعه بر روی دیوارهای بتنی به شیوه بتن ریزی در محل” نیز مراجعه کنید.

تنوع در ساخت و اجرای بتن اکسپوز

2.      نمای پیش ساخته

این محصول نیز همان طور که نامش بیان می کند، از قبل در اندازه و ابعاد مشخص در کارخانه ساخته می شود و آماده می شود و سپس به محل پروژه انتقال داده شده و بر روی دیوار یا سطح مورد نظر آن را نصب می کنیم. لازم به ذکر است که شیوه های مختلفی برای نصب پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز بر روی دیوار وجود دارد که در آینده به آن ها خواهیم پرداخت. این شیوه با آنکه از لحاظ کنترل کیفیت دارای مزیت های بیشتری نسبت به روش پیشین است، اما با دو محدودیت مواجه است:

  1. همیشه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و نسبت به روش قبلی ممکن است پر هزینه تر باشد.
  2. همیشه در دسترس نیست. هرچند شما می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا از این محصول با قیمت مناسب بهره مند شوید.

اگر می خواهید بدانید که چگونه بتن معمولی که یکی از متریال های همیشگی در ساخت و ساز بوده، به سمت کاربرد جدید خود، یعنی پوشش نما رفته است، بهتر است مقاله “از بتن معمولی تا بتن اکسپوز” را مطالعه نمایید.

تنوع فوق العاده بتن اکسپوز

این محصول از جهات مختلف می تواند برای مشتریان طیف گسترده ای از انتخاب ها را پیش رو داشته باشد. از جمله این ابعاد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بتن اکسپوز یک مولفه مدرن ساختمانی

  1. نوع قالب مورد استفاده (Framework)
  2. فورم های بتنی آسترها (Liners)
  3. تفاوت در افزودنی ها (Additives) و ریزدانه ها (Aggregates) در ترکیب این محصول
  4. صیقلی بودن یا نبودن محصول نهایی
  5. چسب های مورد استفاده برای اتصال و مهر و موم این محصول

هر یک از این موارد می توانند تنوعی خاص را به نتیجه نهایی ببخشند که برای آشنایی بیشتر با تنوع این محصول می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *