یکی از حساسیت های مشتریان به هنگام خرید مبلمان بتنی آشنا شدن با نحوه نگهداری و نظافت آن ها است. در نوشته “شیوه های حفاظت از مبلمان بتنی” نکاتی در این رابطه بیان شد که حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم به برخی دیگر از راه کارهای تمیز کردن این محصول بپردازیم. در این نوشته موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

  1. لکه های قارچی بر روی مبلمان بتنی
  2. مبلمان بتنی را با چه چیزی تمیز کنیم؟
  3. آیا می توان از این محصول در برابر لکه ها و کثیفی محافظت کرد؟

لکه های قارچی بر روی مبلمان بتنی

لکه های حاصل از قارچ معمولا هنگامی بر روی این محصول ایجاد می شود که آن ها در محیطی خنک و مرطوب و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار گرفته باشند. محیط هایی که دارای چنین ویژگی هایی هستند، مناسب ترین محل برای رشد قارچ ها هستند.

انواع قارچ ها

قارچ ها که دسته ای از ارگانیسم های یوکاریوت ها هستند، خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. که عبارتند از:

  1. خزه (Moss)
  2. کپک (Mildew)
  3. مشک (Musk)
  4. جلبک (Algae)
  5. قارچ انگلی گیاهی (Mold)

چگونه قارچ و لکه را از مبلمان بتنی پاک کنیم؟

برخی مواد جهت نظافت و زدودن قارچ ها از مبلمان بتنی که در محیط های باز و بیرونی واقع شده اند، در نظر گرفته شده است که جهت آشنایی می توانید به صفحه “زداینده قارچ بریو اکشن” مراجعه نمایید. دقت داشته باشید که نکته مهمی که هنگام استفاده از این زداینده های قارچ برای پاکسازی این محصول لازم است مد نظر قرار دهید، آن است که دوستدار محیط زیست باشند. یعنی از جهت ترکیبات به کار رفته در آن، قابل تجزیه باشند و به کار گرفتن آن ها آسیبی برای زیست محیط ما به همراه نداشته باشد.

مبلمان بتنی را با چه چیزی تمیز کنیم؟

علاوه بر بحث زدودن قارچ ها در مورد این محصول که در محیط هایی استفاده می شوند که مستعد رشد قارچ ها هستند، لازم است نسبت به نظافت این محصول به طور کلی نیز نکاتی بیان گردد. البته علاوه بر مشکل قارچ، مبلمان بتنی هنگامی که در محیط های بیرونی نگهداری می شود، بیشتر در معرض انواع آلودگی قرار دارد، نسبت به زمانی که از آن ها در محیط های داخلی ساختمان استفاده نماییم. به همین جهت نیاز به نظافت و رفع آلودگی ها دارند. به عنوان مثال نمونه ای که در نوشته “دکوراسیون اتاق نشیمن با مبلمان بتنی” معرفی نمودیم، کمتر از کاربردهای بیرونی این محصول نیاز به تمیزکاری خواهد داشت.

علاوه بر آن این نکته مهم را در انتخاب پاک کننده مبلمان های بتنی باید در نظر بگیریم که این محصول هم باید به اندازه ای قوی باشد که بتواند آلودگی ها، جرم ها و کثیفی هایی که بر روی آن محصول قرار گرفته به طور کامل پاک کند و هم اینکه به گونه ای نباشد که به سطح مبلمان بتنی آسیب بزند و یا اینکه برای محیط آسیب مضر باشد.

لکه های قارچی بر روی مبلمان بتنی

به همین جهت کارشناسان هنزا برای تمیز کردن این محصول به شما استفاده از لکه برهای قدرتمندی را که قابل تجزیه در محیط هستند، پیشنهاد می کنند. از این محصول شما می توانید برای نظافت انواع مبلمان بتنی استفاده نمایید؛ از جمله:

  1. صندلی های بتنی
  2. میزهای بتنی
  3. نیمکت های بتنی و غیره

با استفاده از چنین پاک کننده هایی دیگر نباید نگران این موضوع باشید که این پاک کننده ها را در کجا دور خواهید ریخت. به جهت آنکه سازگار با محیط زیست می باشند.

آیا می توان از این محصول در برابر لکه ها و کثیفی محافظت کرد؟

برای آنکه با روش های پیشگیری از آلوده شدن مبلمان بتنی آشنا شویم، ابتدا لازم است که به این مطلب بپردازیم که چه موارد و روش هایی می توانند چنین آلودگی هایی را ایجاد کنند.

چگونگی آلوده شدن مبلمان بتنی

این شیوه ها عبارتند از:

  1. ممکن است به دلیل آنکه چیزی بر روی آن ها ریخته شود، لک روی این محصول ایجاد شود.
  2. همانطور که پیشتر ذکر شد، ممکن است که مبلمان بتنی در محلی قرار گرفته باشد که مستعد رشد قارچ ها و کپک ها باشد.
  3. گرد و خاک و غیره نیز می تواند باعث این آلودگی گردد.

چگونگی آلوده شدن مبلمان بتنی

اما هر کدام از این دلایل باعث آلوده این محصول گردند، به هر حال افرادی که از آن استفاده می کنند، خواهان آن هستند که این نوع از لوازم آن ها همواره دارای بهترین جلوه باشد و نه دچار آلودگی و لک گردد و نه آنکه رنگ آن تغییر کند. زیرا برخی از این آلودگی ها ممکن است بر روی رنگ این محصول نیز اثر بگذارند و باعث رنگ رفتگی یا کم رنگ شدن آن گردند. نمونه های زیبا و برجسته این محصول را شما می توانید در صفحه مبلمان بتنی هنزا دنبال نمایید.

بهترین شیوه مقابله با این آلودگی ها پیشگیری از به وجود آمدن آن ها است. به عنوان مثال بهتر است مبلمان بتنی خود را در محلی قرار دهید که در معرض گرد و خاک و یا رطوبت نباشد و یا در صورت آلوده شدن، پیش از آنکه لکه به وجود آمده در آن نفوذ کند، آن را برطرف نمایید. شما می توانید جهت آشنایی با راهکارهای بیشتر در زمینه نظافت و مراقبت از مبلمان بتنی با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا تماس حاصل نموده و از مشورت های آن ها بهره مند گردید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *