همانطور که در مقاله “سیلیس و قلیا در جی اف آر سی / جی آر سی” ذکر شد، در ابتدای استفاده از بتن مسلح به الیاف شیشه، به دلیل عدم مقاومت شیشه در برابر محیط قلیایی که سیمان آن را فراهم می کرد، مشکلی در کاررد این محصول وجود داشت. اما پس از آنکه این متریال در برابر محیط قلیایی مقاومت قابل توجهی به دست آورد، کاربردهای آن رو به گسترش نهاد.

کاربردهای جی اف آر سی / جی آر سی

پیشرفت مذکور باعث شد که در طی سی سال اخیر محصولات بتنی بسیاری با این مصالح ساختمانی تولید گردد که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. پنل های پوششی معماری نازک که جهت پوشش سازه ها به کار می رود.
  2. استفاده تزئینی برای پوشش گنبدها، مجسمه ها، گلدان ها و فواره ها

کاربرد دکوراتیو جی اف آر سی / جی آر سی

همچنین با توجه به این که صنعت گران اخیرا با فواید جی اف آر سی / جی آر سی آشنا شدند، در پنل های دکوراتیو آن ها را به کار می گیرند. برای مثال می توان موارد زیر را بر شمرد:

  1. استفاده در محیط اطراف شومینه ها (fireplace surrounds)
  2. استفاده بر روی میزهای کانتر (concrete countertop)
  3. کارهای سنگی مصنوعی

برای آشنایی بیشتر با کاربردهای تزئینی این محصول می توانید به مقاله “چگونه پنل های جی اف آر سی / جی آر سی دکوراتیو بسازیم؟” مراجعه کنید. امروزه در سرتاسر جهان از نمونه ها و طراحی های مختلف gfrc / grc بسیار استفاده می شود. از جمله در کشور ما نیز سال هاست کاربرد آن در حال گسترش است که می توانید نمونه هایی از بهترین استفاده آن را در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا دنبال کنید.

اگر شما نیز به دنبال آن هستید که نمای اسختمان خود و یا پوشش سازه های دکوراتیو خود را با استفاده از GFRC / GRC بسازید، می توانید برای این منظور با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *