وقتی در مورد ابعاد زیبایی شناختی بتن اکسپوز صحبت می کنیم لازم است این را در نظر بگیریم که این موضوع را می توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد:

  1. زیبایی فی نفسه این محصول
  2. تاثیر زیبایی شناختی بتن اکسپوز بر محیط
  3. کاربردهای بتن اکسپوز

در این نوشته قصد داریم در رابطه با جنبه دوم این زیبایی شناختی صحبت کنیم.

زیبایی فی نفسه این محصول

در این بخش زیبایی بتن نما فارغ از ارتباط و تاثیری که نسبت به المان های اطراف خود دارد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تاثیر زیبایی شناختی بتن اکسپوز بر محیط

گسترش و توسعه امکانات پرداخت سطحی این محصول می تواند از جهت بصری و هنری محیط اطراف خود را تحت تاثیر قرار دهد و به این ترتیب بسیار مورد علاقه طراحان و معماران، به خصوص طراحان نسل جدید قرار گرفته است. دلیل این امر آن است که یکی از فاکتورهای موثر در حوزه کاری طراحان نسل جدید، دغدغه های زیست محیطی است و حفاظت از محیط زیست یکی از اهداف با اولویت برای نسل جدید این مهندسان است.

جنبه های زیبایی شناختی بتن اکسپوز

از همین رو از پارامترهای مهمی که این افراد در ساخت و طراحی نماهای ساختمانی مورد توجه قرار می دهند، اطلاعات و داده های مربوط به تاثیرات محیطی است که بتن اکسپوز و یا سایر نماها می توانند بر جای بگذارند.

شکل های پرداختی محبوب بتن اکسپوز

در ادامه به چند مورد از فرم های پرداخت و پایان کار بتن نما اشاره می کنیم که می توانند فاکتور تاثیر مثبت زیبایی شناختی بر روی محیط زیست را برآورده کنند:

1.     رنگ کردن یکپارچه بتن اکسپوز؛ اگر ترکیب رنگ محصول یکنواخت نباشد، اثر نامناسبی از لحاظ بصری بر محیط اطراف خود خواهد داشت و زیبایی محیطی را خدشه دار می کند.

2.     انجام فرآیند عمل آوری (Curing) بر روی سطوح و لایه های رویی بتنی که نقش حفاظتی برای این محصول دارند و مانع از آن می شوند که دچار فرسایش و خوردگی شوند و به این ترتیب اثر منفی از بعد زیبایی بر محیط اطراف خود داشته باشند.

در تصویر زیر می توانید چند مورد از بافت ها و رنگ های بتن اکسپوز معرفی شده اند که هم از جنبه زیبایی مطلوب هستند و هم از لحاظ مقاومت سطحی قابل قبول‌اند. البته شما می توانید برای آشنایی بیشتر با بافت ها و رنگ های متنوع این محصول به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و از پروژه های اجرایی عالی توسط این شرکت بازدید کنید.

شکل های پرداختی محبوب بتن اکسپوز

البته برای آنکه بتوانید ابعاد زیبایی شناختی این محصول را در بلند مدت حفظ کنید، لازم است که نکات مراقبتی از آن را بدانید و رعایت کنید. برای این منظور مطالعه مقاله “چه نکاتی لازم است در اجرای بتن نما لحاظ شود؟” به شما کمک خواهد کرد.

کاربردهای بتن اکسپوز

شاید یکی از دلایل مهمی که گسترش کاربرد بتن نما را به همراه دارد، آن است که می تواند جلوه هنری و زیبایی را به محیط اطراف خود ببخشد. در نوشته “کاربری های مختلف بتن اکسپوز” کاربردهای گسترده این محصول مورد اشاره قرار گرفته که برخی از آن ها عبارتند از:

1.       در پوشش دیوارهای نما

2.      پوشش دیوارهای داخلی

3.     استفاده به عنوان کفپوش

4.     استفاده در پاسیوها

در انتها به شما پیشنهاد می کنیم که در صورتی که خواهان به کار گیری بتن اکسپوز در ساختمان خود هستید، جهت انجام مشورت های ضروری در این رابطه با مشاوران و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *