بتن اکسپوز با دو ویژگی انطباق پذیری و ماندگاری می تواند تقریبا با هر محیطی خود را وفق دهد و برای هر سازه ای در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین نباید چنین تصور کنیم که بتن نما تنها برای محوطه های داخلی فضاهای صنعتی به کار می روند، بلکه همانطور که در نوشته “بتن اکسپوز یکپارچه (monolithic)” نیز اشاره شد، این محصول با المان های مدرن نیز به خوبی تناسب برقرار می کند و می تواند به عنوان نمای ساختمان های شیک و مدرن به کار گرفته شود.

برخی از ویژگی های بتن اکسپوز

برای آشنایی کامل با خصوصیات این محصول می توانید به مقاله “ایده ها و الهام هایی برای دیوارهای بتن اکسپوز” مراجعه نمایید ولی در این بخش به چند خصوصیت برجسته آن خواهیم پرداخت:

  1. به دلیل آن که غالبا در ساخت این محصول از خاک رس و یا سنگ آهک استفاده می شود، آن را می توان دوستدار محیط زیست به حساب آورد.
  2. به دلیل آنکه یک متریال ساختاری و اولیه است، در واقع نیاز به نصب آن نخواهید داشت. یعنی در واقع باری اضافه بر ساختمان نخواهد بود.
  3. طراحان آن را بدون پوشش قرار می دهند و به این ترتیب بتن به عنوان جلوه سازه در نظر گرفته می شود.
  4. استفاده از بتن اکسپوز باعث می شود که فضای مورد نظر استثنائی و منحصر به فرد باشد.
بتن اکسپوز به عنوان لایه پوششی بیرونی

بتن نما به عنوان لایه پوششی بیرونی

نمای یک ساختمان اولین بخشی از آن است که بیننده آن را تحت تاثیر قرار می دهد و بنابراین اهمیت بالایی از لحاظ جلوه بصری دارد. در واقع نمای یک ساختمان باعث می شود که دیگران تمایل به ورود به آن پیدا کنند. بنابراین اگر بخواهیم که قدم اول را در جذب افراد نسبت به ساختمان برداریم لازم است از نماهای قدیمی تر دست بکشیم و به سمت نماهای خلاقانه تری همچون بتن اکسپوز حرکت کنیم.

سطح یکدست و عریانی که بتن اکسپوز ارائه می دهد، باعث می شود که چشم ها را به خود جذب کند و تحسین هر بیننده ای را بر انگیزد. البته همانطور که در مقاله “خانه هایی مجلل با نمای بتن اکسپوز” هم می توانید مشاهده نمایید، استفاده از این پوشش دارای انواع متنوعی است که بستگی به سلیقه و کاربرد ساختمان دارد. از جمله تنوع آن ها می تواند از قرار زیر باشد:

  1. استفاده از ریزدانه های ملایم برای داشتن سطحی صیقلی
  2. استفاده از سنگدانه های درشت تر که به عنوان ذرات تزئینی در سطح نما خودنمایی کنند.

بتن اکسپوز با انواع پرداخت سطحی

به عنوان مثال در تصویر فوق می توانید یک نمونه از کاربرد بتن اکسپوز را در سازه ای در کشور هندوستان مشاهده نمایید که در آن سطح نما کاملا ملایم و پولیش شده است که در انتهای پایینی نمای بیرونی به نمایش درآمده است. در اینجا می بینید که چگونه رنگ خاکستری سیمان تکمیل کننده رنگ برنزی پنل های کورتن (آلیاژ فولاد) است.

بنابراین می توان از بتن اکسپوز در مجاورت متریال های دیگر نیز استفاده نمود که ترکیب زیبایی را برای نمای ساختمان به ارمغان خواهند آورد همانطور که مثال هایی از آن در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده است. در پایان لازم به ذکر است که اگر شما نیز خواهان بهره مندی از این محصول مقاوم و زیبا هستید، کافی است سفارش مورد نظر خود را با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در میان بگذارید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *