با وجود مصالح ساختمانی متنوعی که جهت پوشش سطوح مختلف ساختمانی به کار می روندف اما بعضی از آن ها بیشتر مورد استقبال و توجه مالکان، مهندسان و معماران قرار می گیرند. یکی از این موارد بتن اکسپوز است که در مقاله “بتن اکسپوز و مزایای محیطی و طبیعی آن” نکاتی را درباره ارتباط آن با محیط اطراف موقعیتی که در آن به کار گرفته می شود، بیان کردیم. این مقاله شامل دو بخش زیر می باشد:

  1. به طور هدف از استفاده بتن اکسپوز
  2. نکات مهم در حین ساخت بتن اکسپوز

هدف از استفاده بتن اکسپوز

به طور کلی می توان گفت که هدف از به کار گیری این متریال، داشتن سک سطح بتنی یکپارچه و هم سطح است که بتواند هم دارای خصوصیات مقاومتی باشد و هم دارای خصوصیات زیبایی شناختی. برای این منظور توجه به دو نکته ضروری است:

ساختار بتن اکسپوز

1.        فضای خالی و هوای موجود بین ذرات این محصول به حداقل برسد تا بیشترین تراکم را به ما ارائه نماید.

2.       ریزدانه های به کار رفته در آن باید به صورت یکنواخت توزیع شوند. به این ترتیب استحکام یکنواختی در تمام قسمت های بتن نما وجود خواهد داشت.

نکات مهم در حین ساخت بتن اکسپوز

برای آنکه بتوانیم اهداف مورد نظر را برآورده سازیم، لازم است که موارد زیر را انجام دهیم:

1.        حداقل مقاومت فشاری بتن مورد استفاده در ساخت این محصول باید در حدود 32 مگا پاسکال باشد و همچنین از به کار گیری برخی افزدونی ها که می تواند باعث کاهش مقاومت فشاری این متریال شود، جلوگیری نماییم. در رابطه با مقاومت های مکانیکی این محصول می توانید به مقاله “مقاومت فشاری بتن های اکسپوز” مراجعه نمایید.هدف از استفاده بتن اکسپوز

2.       عدم استفاده از موادی که می توانند باعث واکنش شیمیایی در سطح این محصول شوند. برخی مواد که جهت پولیش کردن سطح بتن اکسپوز به کار می روند می تواند سبب انجام واکنش شیمیایی و در نتیجه آسیب دیدن ساختار این محصول شود، بنابراین بهتر است از به کار گیری این دست متریال ها پرهیز نماییم.

3.      تلورانس سطحی این محصول نباید از حدود مجاز بیشتر باشد. این حدود مجاز عبارتند از: مثبت یا منفی سه میلی متر در ازای هر سه متر از این محصول؛ مثبت یا منفی دو میلی متر در ازای هر یک متر از این محصول؛ مثبت یا منفی یک میلی متر در ازای هر سه دهم متر از این محصول؛

4.       بهتر است پس از اتمام کار، سطح بتن اکسپوز را به وسیله یک ماله دستی یا مکانیکی، ماله بکشیم که این کار هم موجب کمتر شدن منافذ هوای بین ذرات این محصول می شود و هم اینکه باعث می شود، شما یک سطح هموار و یکدست در اختیار داشته باشید.

5.      یکی از مراحل پایانی ساخت این محصول پرداختن لبه های آن است که نیاز به استفاده از نیروی مجرب دارد. شما می توانید برای بهره مندی از یک تیم تخصصی و با تجربه در زمینه تولید و نصب محصولات بتن اکسپوز با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

نکته پایانی آنکه برای مشاهده تنوع این محصول و کاربردهای متنوع آن می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *