در بررسی یک محصول می توان آنرا از جنبه های متعددی مورد مطالعه قرار داد. به عنوان مثال درباره بتن نما ما سعی کرده ایم در مقالات هنزا این متریال را از زوایای گوناگون زیر ذره بین قرار دهیم. مثلا در نوشته “مراقبت از بتن اکسپوز در برابر آلودگی محیطی” در رابطه با چگونگی محافظت از آن سخن گفتیم. در این نوشته قصد داریم از جنبه های اثربخشی محیطی و ویژگی های طبیعی به این مواد ساختمانی بپردازیم که شامل دو بخش زیر است:

  1. تاثیرگذاری محیطی بتن اکسپوز
  2. مزایای طبیعی بتن اکسپوز

تاثیرگذاری محیطی بتن اکسپوز

استفاده از بتن نما در نمای داخلی و یا بیرونی ساختمان بر کیفیت محیطی اثرگذار است. ارتقای کیفیت محیطی از جهات مختلفی باعث افزایش کیفیت زندگی در افراد می شود. از جمله:

بتن اکسپوز و مزایای محیطی و طبیعی آن

1.        رفاه بیشتر

2.       بالا رفتن احساس راحتی در محیطی که بتن اکسپوز در آن به کار رفته است.

3.      داشتن رضایت از جنبه زیبایی شناختی بتن اکسپوز

نکته ای که معماران و طراحان باید توجه ویژه به آن داشته باشند، آن است که در موارد بسیاری مشاهده شده است که درک زیبایی و احساسی که طراحان و معماران از یک طرح یا دکوراسیون داشته اند متفاوت از ادراک و احساس افرادی بوده است که از آن محیط استفاده می کنند. بنابراین لازم است که در این خصوص حتما سلیقه و ادراک مالکان و سایر افراد به عنوان یک معیار زیبایی شناختی در نظر گرفته شود. کارشناسان ما در هنزا در طراحی نماهای بتنی که می توانید آن را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید، سلیقه و درخواست مخاطب را لحاظ می کنند.

مزایای طبیعی بتن اکسپوز

از جمله مزیت های این مصالح ساختمانی طبیعی بودن آن است که می تواند فواید زیر را به دنبال داشته باشد:

1.        قابلیت ذخیره سازی انرژی گرمایی

2.       دوام و طول عمر بالای بتن اکسپوز

3.      این مواد ساختمانی را می توان بازیافت کرد و دوباره آن را در عملیات ساخت و ساز به کار گرفت که هم سبب صرفه جویی در انرژی می گردد و هم باعث صرفه جویی در استفاده از مواد طبیعی.

4.       عدم نیاز به استفاده از مواد شیمیایی که می توانند تاثیرات مخرب بر روی محیط زیست بگذارند. درباره دوستی این محصول با محیط زیست می توانید به مقاله “انواع بتن اکسپوز دوست دار محیط زیست” مراجعه نمایید.

مزایای طبیعی بتن اکسپوز

بسیاری از کشورها امروزه در راستای تغییر سیاست های استفاده از مصالح ساختمانی در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست هستند. در چنین مواردی انتخاب بتن اکسپوز به دلیل همه ویژگی های مثبتی که دارد می تواند گزینه برتری در جهت محافظت از زیست محیط ما باشد.

استفاده از بافت ها، طرح ها و رنگ های مختلف سبب شده که این محصول علاوه بر قدرت و دوام بالایی که دارد از لحاظ جنبه بصری نیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و به همین دلیل مورد استقبال قشر وسیعی از دست اندرکاران ساخت و ساز قرار بگیرد. شما نیز اگر در زمینه ساخت نماها و روکش های دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان های خود نیاز به استفاده از این محصول زیبا و پر قدرت دارید، بهتر است سفارش و اولویت های مد نظر خود را با طراحان و کارشناسان ما در هنزا در میان بگذارید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *