مراجعه به مقاله “مبلمان بتنی را چرا آب بندی کنیم؟” می تواند راهنمایی برای ادامه مطالعه این نوشته باشد. زیرا در آن به این مسئله پرداختیم که توجه به آب بندی این محصول تا چه اندازه می تواند به بالاتر بردن کیفیت این محصول کمک نماید. اما در این نوشته قصد داریم به این مسئله بپردازیم که چگونه می توانیم از آلوده شدن و ایجاد لکه و کثیفی بر این این محصولات پیشگیری کنیم.

  1. پیشگیری از علت اصلی آلودگی در مبملان بتنی
  2. آب بندی کردن سطوح مبلمان بتنی
  3. علت نفوذ رطوبت در مبلمان بتنی

پیشگیری از علت اصلی آلودگی در مبملان بتنی

هرچند روش هایی برای رفع آلودگی و لکه بر روی این محصول وجود دارد و به برخی از این روش ها در نوشته “چگونه قارچ و لکه را از مبلمان بتنی پاک کنیم؟” اشاره نمودیم. اما بهترین راه آن است که اصلا مانع از رخ دادن این آلودگی ها شویم. در اینجا لازم است که دو نکته را متذکر شویم:

مبلمان بتنی و نکاتی درباره پیشگیری از آلودگی آن

1.        منشأ غالب آلودگی ها و کثیفی هایی که بر روی مبلمان بتنی رخ می دهد، مایعات هستند. مثل روغن زیتون

2.       برای جلوگیری از آن بهتر است که این محصول را نسبت به نفوذ رطوبت آب بندی کنیم. به این ترتیب هنگامی که لکه به آن اصابت می کند، در سطح می ماند و به لایه های زیرین نفوذ نمی کند. بنابراین با یک شستشوی ساده می توانید سطح این محصول را به طور کلی از آلودگی پاک نمایید.

آب بندی کردن سطوح مبلمان بتنی

نفوذ آب به درون این محصول ساخته شده از بتن از چند جهت می تواند آسیب زا باشد:

1.        اگر آب به درون ساختار این محصول وارد مشود، می تواند تراکم موجود را از بین ببرد و یا فضایی برای رشد کپک یا قارچ درون این محصول ایجاد کند. بنابراین در طول زمان استحکام ساختار مبلمان بتنی دستخوش تزلزل و صدمه می گردد. در مقاله “آیا قارچ ها از روی بتن قابل برطرف شدن هستند؟” درباره اثر قارچ بر روی این محصول توضیحات مفصلی ارائه شده است.

2.       اگر آب بتواند به درون ساختاز یک محصول نفوذ کند، به معنای آن است که دیگر انواع آلودگی ها نیز می توانند این اتفاق را تجربه کنند. یعنی لکه ها و رنگ ها نیز می توانند درون ساختار مبلمان بتنی نفوذ کنند. این نفوذ باعث ماندگاری آن لکه یا رنگ روی محصول می شود. چرا که به درون عمق آن نفوذ کرده است و دیگر با پاکسازی سطح، نمی توان اثرات عمقی آن را پاک نمود.

علت نفوذ رطوبت در مبلمان بتنی

علت نفوذ رطوبت در مبلمان بتنی

دلیل رخداد چنین واقعه ای آن است که در بین ذرات مبلمان بتنی فواصل و حفره های خالی وجود دارد که هنگامی که آب یا دیگر مایعات بر روی سطح آن واقع می شوند، درون این منافذ نفوذ می کنند و از سطح به سمت عمق حرکت می کنند و ما دیگر دسترسی به آن عمق برای پاک کردن نخواهیم داشت. پس بهترین شیوه آن است که سطحی متراکم از ذرات بسازیم که تا حد ممکن امکان نفوذ هر گونه رطوبتی به ساختار این متریال، مسدود شود.

برای آشنایی با نمونه های متراکم این محصول می توانید به صفحه مبلمان بتنی هنزا مراجعه نمایید و اگر قصد استفاده از مبلمانی با کیفیت و از جنس بتن و با طراحی عالی دارید، می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *