در نوشته “دلایل محبوبیت بتن اکسپوز چیست؟” گفته شد که در سال های اخیر نمای بتن اکسپوز در ساخت و ساز رونق پیدا کرده است. دلایل این مسئله را نیز بازگو کردیم. البته پیش از آنکه این محصول به عنوان یک متریال سازنده نمای ساختمان ها به کار می رود. پیش تر به عنوان جزوی از مصالح سازنده ساختار درونی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

پیشینه بتن اکسپوز

اگر بخواهیم به سابقه بتن اکسپوز نگاهی بیندازیم لازم است ابتدا به این نکته توجه کنیم که تقریبا در هیچ ساختمان و خانه ای نیست که از بتن به عنوان متریال سازنده استفاده نشده باشد. مگر ساختمان های خاصی که تماما از چوب و یا دیگر مصالح ساخته شده باشند که معمولا ساختمان های شهری از اینگونه نیستند. اما چرا اغلب ساختمان ها بتن را به عنوان یک متریال سازنده مورد استفاده قرار می دهند.

دو دلیل اصلی آن عبارت است از:

  1. استحکام بالای این محصول
  2. طول عمر زیادی که دارند

بتن اکسپوز و ماندگاری ساختمان

کاربردهای دیگر بتن غیر از بتن اکسپوز

ساختار این محصول چنان است که کاربردهای زیادی می توان در صنعت ساخت و ساز از آن انتظار داشت. مانند موارد زیر:

  1. فندانسیون و پی ریزی ساختمان
  2. ستون ها ساختمان که آن ها نیز توسط بتن ساخته می شود.
  3. دیوارهای حامل
  4. تیرچه ها
  5. کف طبقات ساختمانی

موارد بالا مواردی از کاربرد بتن است که غیر از بتن اکسپوز می باشد. یعنی پیش از آنکه از این محصول به عنوان متریالی برای پوشش نمای ساختمان ها استفاده شود، در لایه درونی و زیرین ساختمانی به عنوان متریالی برای قدرت بخشی به ساختمان و تحمل بارهای وارده بر ساختمان استفاده می شود.

در سال های اخیر البته می توان دید که حتی نسبت به گذشته محبوبیت بیشتری به دست آورده است. دلیل آن را عمدتا می توان به همان دوام و ماندگاری این محصول نسبت داد. که در بتن اکسپوز نیز خود را نمایان ساخته است. برای آشنایی بیشتر با این محصول به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.[button link=”https://henza.net/%d8%a8%d8%aa%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d9%88%d8%b2/”] بتن اکسپوز هنزا[/button]

در معماری ساختمان هایی سابقه داشته اند که در آن ها به دلیل استفاده از موادی که ماندگاری پایینی داشته اند، ساختان ها نیز ماندگاری کمی داشته اند. بتن اکسپوز اما پایانی برا ماندگاری پایین است. به دلیل آن که معماران به دنبال آن بوده اند که بتوانند مشکل پایداری و طول عمر ساختمان ها را حل کنند.

به همین منظور به دنبال استفاده از مصالحی رفته اند که بتوانند طول عمر بالاتری را برای ساختمان ها تضمین کنند. بتن از جمله موادی است که توانسته این نیاز را برطرف کند. بتن اکسپوز نیز متریالی است که نمای ساختمانی را از یک نمای در معرض تخریب که پس از مدتی نیازمند بازسازی باشد به نمایی مبدل کرده است که بتواند برای طولانی مدت ماندگار باشد.

به عنوان یک معمار ماندگارترین اثری که می توان بر جای گذاشت ساختن سازه ای است که بتواند برای طولانی مدت دوام داشته باشد. بتن اکسپوز هم به این صورت است که می تواند یک اثر ماندگار برای معماران و طراحان باشد. در صفحه “طراحی های بتن اکسپوز” شما می توانید نمونه های بسیاری از این محصول را مشاهده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی و ساخت نمای مورد نظر خود می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *