یکی از نکاتی که به دغدغه ای عمده برای تولیدکنندگان و سیاستگذاران کلان اقتصادی تبدیل شده است، نامحدود بودن مواد و متریال اولیه در ساخت انواع محصولات و از جمله مبلمان بتنی است. برای آن که کمبود موارد اولیه به مشکلی برای تولیدکنندگان تبدیل نشود، راه های متفاوتی پیش روی آن ها قرار دارد که یکی از آن ها استفاده از مواد بازیافتی است.

مبلمان بتنی و خلاقیت در ساخت مواد بازیافتی

در مقاله “نیمکت غذاخوری نمونه ای مدرن از مبلمان بتنی” با یکی از محصولات بسیار زیبا و نوآورانه آشنا شدیم. حال پرسش این است که آیا می توان از مواد بازیافتی نیز مبلمان بتنی را با همین کیفیت و زیبایی تولید کرد؟ برای پاسخ به این پرسش این مقاله را دنبال کنید. البته مطالعه نوشته “بازگشت بتن بازیافتی به عنوان مبلمان شهری” نیز خالی از لطف نیست.

مبلمان بتنی بازیافت شده (RECYCLED CONCRETE Furniture)

این میز قهوه که در تصویر بالا به نمایش گذاشته ایم یکی از نمونه های بازیافتی زیبای مبلمان بتنی است که از متریال زیر ساخته شده است:

  1. قالب یک میز قدیمی که دوباره به کار گرفته شده است.
  2. اجزای جالب شیشه
  3. قطعات زیبای خرده سنگ ها

ترکیب این اجزای بازیافتی باعث ایجاد مبلمان بتنی زیبایی شده است. این یک پروژه ای است که خود شما نیز قادر به اجرای آن خواهید بود و راه برای ساخت محصولاتی با جلوه های دیگر نیز وجود دارد. دلیل آن نیز قابلیت انطباق پذیری بسیار بالای بتن است که می تواند روحی نو و تازه به متریال های قدیمی که قبلا از آن ها استفاده شده بدمد. برخی از نمونه های این دست مبلمان بتنی را می توانید در صفحه محصولات هنزا مشاهده نمایید.[button link=”https://henza.net/category/articles/”] محصولات هنزا[/button]

شما نیز می توانید با بهره مندی از توصیه های طراحان و کسانی که در زمینه بازسازی مواد بازیافتی فعالیت می کنند، ایده هایی نو برای ساخت مبلمان بتنی به دست آورید. البته همیشه مشاوره با کارشناسان ما در هنزا می تواند برای خلق ایده های نوین به شما کمک کند.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] مشاوره با کارشناسان هنزا[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *