در مقاله “تنوع در ساخت و اجرای بتن اکسپوز” درباره مواردی که می توانند تنوع و گوناگونی را برای بتن اکسپوز به ارمغان آورند، سخن گفتیم. در این نوشته به این موضوع خواهیم پرداخت که هر کدام از آن موارد، چگونه می توانند باعث ایجاد تنوع در این محصول شوند.

قالب بندی در بتن اکسپوز

استفاده از فرم ها و قالب های مختلف می تواند به شما طرح ها و الگوهای مختلفی را ارائه دهد. پس پیش از آنکه قالب مورد نظر خود را انتخاب نمایید، در ابتدا باید به شکل و طرح نهایی کار خود بیندیشید. اگر شما قصد دارید که الگو و اثری خاص را برای نمای بتنی خود انتخاب کنید، لازم است از طراحان کمک بگیرید که قالب متناسب با طرح مورد نظر شما را انتخاب نمایند.

مرزبندی های نمای بتنی

یکی دیگر از موارد مهمی که می تواند تنوع را در بتن اکسپوز شما ایجاد کند، شیارها و مرزبندی ها بین پنل های بتنی است. این ها باعث شکل دهی، الگودهی و تنوع بافت محصول می شوند. برای آشنایی با تنوعی که می توانید از این محصول بهره مند گردید، به صفحه “الگوهایی برای گستره ای از طراحی دیوارهای بتن اکسپوز” مراجعه نمایید.

تنوع بتن اکسپوز از منظرهای مختلف

مخلوط بتن اکسپوز

یکی از موارد مهمی که می تواند موجب تنوع در بتن نما گردد، اجزایی است که در این محصول با هم مخلوط شده و مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل نسبت مولفه های به کار رفته در این متریال، یک فاکتور مهم است. مثلا اینکه سنگدانه های زینتی و یا افزودنی هایی که برای بعد زیبایی شناختی و یا افزایش تراکم و استحکام به این محصول اضافه می شوند، می توانند با تغییر در نسبتشان، به محصولات متنوعی منجر شوند که هر یک از آن ها برای کاربردهای ویژه ای شایسته هستند. افزودن رنگدانه های متفاوت نیز جزوی از همین فاکتور می باشد.

چسب ها و مهر و موم (Sealers)

سیلرهای مختلفی وجود دارد که بر روی پرداخت بتن اکسپوز، پس از اینکه کار نصب آن تمام شد، اسپری می شود. این کار سه فایده را برای محصول در بر دارد:

  1. اولا باعث می شود که سطح بتن اکسپوز زیبایی بیشتری به خود بگیرد.
  2. همچنین سبب می شود که در برابر نفوذ آب به آن مقاوم تر گردد.
  3. مانع از آلوده شدن سطح بتن اکسپوز می شود و همچنین باعث می شود که به راحتی بتوان آن را نظافت نمود. نمونه این محصول را بهتر است در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید.

جلا دادن بتن اکسپوز (Polishing)

جلا دادن بتن اکسپوز (Polishing)

شما می توانید پس از آنکه بتن نما را در محل خود ریختید، سطح آن را جلا داده و صیقلی نمایید. این کار باعث به وجود آمدن یک سطح براق و زیبا می شود. این کار ممکن است از جهاتی دارای سختی هایی باشد. به عنوان مثال:

  1. این کار مقداری هزینه بر است.
  2. از جهت نیروی انسانی که باید صرف شود، کمی سخت و شدید است.
  3. موجب ایجاد گرد و غبار فراوان می شود.

اما از طرفی همه این سختی ها با توجه به ظاهر شیک و احساس منحصر به فردی که تولید می شود، قابل چشم پوشی است. در صورت نیاز به استفاده از این محصول می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *