[box] سرمایه گذاری بر روی ظرفیت های طراحی بتن اکسپوز در واقع دامنه وسیعی از خلاقیت را فراهم می آورد که جهت آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و طرح های خلاقانه، نوآورانه و بدیعی را مشاهده نمایید که حاصل دسترنج طراحان ما در هنزا می باشد. که به لطف همین قابلیت انطباق و انعطاف پذیری بتن اکسپوز حاصل شده است.[/box]

در نوشته “مزایای استفاده از بتن اکسپوز در بالکن چیست؟” به این مسئله پرداختیم که برای ساخت بالک در ساختمان ها مصالح متنوعی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. هر یک از این مصالح کارکردی دارند که باعث می شود فضای بالکن فضایی دلنشین تر از میان درآید. اما آنچه اهمیت آن را افزون تر می کند، این است که این بخش از ساختمان در معرض نمایش و دید عموم است و به نوعی بخش از نمای یک ساختمان محسوب می شود. در این نوشته علاوه بر اشاره به اهمیت طراحی بالکن توسط بتن اکسپوز به سایر ظرفیت های طراحی این محصول خواهیم پرداخت.

همانطور که در مقاله مذکور بیان گردید، استفاده از بتن اکسپوز می تواند به عنوان سازه های تزئینی بر روی نما به کار گرفته شود. در واقع نقش سازه هایی تکمیلی خواهند داشت. مانن منبت کاری و امثال آن که بر روی یک نما نقشی تکمیلی دارند، اما بتن اکسپوز به ترتیبی که در مقاله “نمای بتن اکسپوز چگونه نمایی است؟” می توانید مطالعه نمایید، می تواند نه تنها نقش مکمل نما بلکه به عنوان خود نما نیز برای بالکن و همچنین سایر جاهی ساختمان به کار رود.

ظرفیت های طراحی بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز و قابلیت های طراحی

سرمایه گذاری بر روی ظرفیت های طراحی بتن اکسپوز در واقع دامنه وسیعی از خلاقیت را فراهم می آورد که جهت آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و طرح های خلاقانه، نوآورانه و بدیعی را مشاهده نمایید که حاصل دسترنج طراحان ما در هنزا می باشد. که به لطف همین قابلیت انطباق و انعطاف پذیری بتن اکسپوز حاصل شده است.

وابستگی نما به مواد قالب

برای ساخت یک نمای بتن اکگسپوز با هر روشی نیاز به قالب هایی داریم که بتن درون آن ها ریخته شود. این قالب ها از متریال های متفاوتی می توانند تهیه شوند، و بسته به متریال هر یک از آن ها دو نوع مختلف از نما می توانیم داشته باشیم که عبارتند از:

  1. نمای ساخته شده از موادی که دارای تخلخل هستند.
  2. استفاده از قالب های جذب کننده برای دست یابی به سطحی که کاملا صاف و بدون حفره باشد.

وابستگی نمای بتن اکسپوز به مواد قالب

این امر که شما می خواهید نمای بتن اکسپوز ساختمان یا سازه مدنظرتان دارای تخلخل و خلل و فرج باشد یا صاف و یکدست باشد، بستگی به سلیقه و تناسب این نما با ساختمان تان دارد. رفتار سیال این متریال این اجازه را می دهد که طیفی وسیع از ساختار قالب های متنوع برای دست یابی به نمای مورد نظر بتوانیم تامین کنیم. می توان از بتن اکسپوز بسیار سبک نیز برای دست یابی به هر دو شکل از نماهای ذکر شده استفاده کرد.

مطالعات تحقیقی در مورد بتن اکسپوز

در نوشته های گذشته ذکر شد که محققان در زمینه ساخت مصالح ساختمانی همواره برای رسیدن به هدف افزایش بازدهی و بهره وری تلاش می کنند. یعنی بتوانند مصالحی تولید کرده که با کمترین وزن و سهولت هر چه تمام تر در انتقال، جابجایی و نصب، محکم ترین و با دوام ترین سازه را بتوانند بسازند. در مورد نمای ساخته شده توسط بتن اکسپوز نیز به همین گونه است.

پس از سال های بسیاری که محققان در مسیر ساخت بتن فوق سبک تلاش نموده اند، بالاخره امروز این محصول به بهره برداری رسیده است و شما می توانید در تماس با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا برای نمای ساختمانی خود از این مصالح ساخختمانی نوین و مزایای آن بهره مند گردید. [button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

مطالعات تحقیقی در مورد بتن اکسپوز

علاوه بر آن تحقیقات بسیاری که بر روی این محصول در کشورهای مختلف و از جمله آلمان صورت گرفته پتانسیل این محصول هنوز به طور کامل نمایان نشده است. بلکه در پروژه های در دست انجامی که در آینده تکمیل خواهند شد، طیفی گسترده از این محصول به کار گرفته می شوند که در این صورت می توان پتانسیل بتن اکسپوز را نمایان کرد.

مزایای طراحی یکپارچه بتن اکسپوز

از جمله برتری هایی که طراحی تک لایه ای و یکپارچه این محصول نسبت به طراحی های چند تکه دارد از قرار زیر است:

  1. این روش طراحی می تواند استحکام و قدرت بالاتری را فراهم کند.
  2. نمایی که با این شیوه طراحی شده طول عمر و دوام بیشتری دارد و مدت طولانی تری می توان از آن استفاده نمود.
  3. جنبه ها و ظرفیت های زیبایی شناختی این محصول را نیز نباید فراموش کرد که بخشی عمده از فواید آن مربوط به همین بعد می باشد.

این که شما بدانید بتن اکسپوز به عنوان یک محصولی که برای ساخت نمای ساختمان استفاده می شود دارای چنین ظرفیت قابل توجهی در طراحی است، می تواند به شما کمک کند که از لحاظ محتوایی نیز ارتباطی بین نمای یک ساختمان و ابعاد فرهنگی آن سازه برقرار کنید. در مقاله “فرهنگ بصری و مدرنیسم انگلیسی” شما می توانید در رابطه با ارتباط وثیقی که می توان بین فرهنگ و جلوه بصری معماری شهری برقرار کرد آشنا شوید.

سوالات متداول:

  1. آیا بتن اکسپوز فقط دارای نقش مکمل در نمای ساختمان دارد؟
  • خیر بتن اکسپوز علاوه بر آنکه می تواند در کنار یک محصول دیگر به کار رود، خود می تواند به عنوان نما مورد استفاده واقع شود.
  1. چند نوع نمای بتن اکسپوز می توانیم داشته باشیم؟
  • با توجه به خواست مشتری و صلاحدید طراحان می توان نمای با سطح صاف و یکدست یا با سطحی متخلل داشته باشیم.
  1. تحقیقات محققان در زمینه افزایش بازدهی این محصول به کجا منتهی شده است؟
  • بتن اکسپوز فوق سبک از جمله نهایی ترین محصولات ساخته شده توسط محققان این حوزه است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *