پس از آنکه در نوشته “ساختار بتن اکسپوز” با ساختمان این محصول ساختمانی آشنا شدیم لازم است که در این مقاله به بعد دیگر آن یعنی سطح ظاهری بتن نما بپردازیم. یکی از مهم ترین مراحل در زیباسازی متریال های پوشش نما، پرداخت سطحی آن ها است که در این نوشته به دو روش جهت پرداخت کردن این محصول اشاره خواهیم نمود:

  1. روش نیروی سیال در پرداخت بتن اکسپوز
  2. روش پولیش الماس در پرداخت این محصول

روش های پرداخت کردن بتن اکسپوز

روش نیروی سیال در پرداخت بتن اکسپوز

این روش پرداخت را باید قبل از آنکه مرحله عمل آوری به طور کامل انجام شود و سطح محصول سخت گردد انجام دهیم. بنابراین یکی از فاکتورهای موفقیت انجام این روش آن است که این متد را در زمان مناسب عملی کنیم. در ادامه مراحل انجام آن را توضیح خواهیم داد:

1.        در ابتدا باید سطح محصول را زمانی که به حالت نیمه عمل آورده شده رسیده است، برش دهیم که این کار توسط پان فلوتر (pan floater) انجام می شود.

2.       مرحله دوم استفاده از یک ماله برای صاف کردن سطح بتن اکسپوز است. برای ماله کشیدن سطح می توان از ابزارهای برقی استفاده کرد که رایج است، اما ضرورتی به استفاده از آن نیست و همچنین می توانید از ابزارهای دستی برای این کار استفاده نمایید.

3.      مرحله سوم استفاده از درزگیرها (sealant) و بتونه کاری های متنوع برای دستیابی به درجه بالاتری از پولیش سطحی می باشد. کاربرد این درزگیرها در راستای پولیش این محصول را می توانید با جزئیات بیشتر در مقاله “درزگیر بتن اکسپوز برای رسیدن به بهترین نتیجه” دنبال نمایید.

4.       رنگ سطح پولیش شده نیز توسط ریزدانه های به کار رفته در بتن نما مانند سیمان، شن و یا رنگدانه ها مشخص می شود.

روش پولیش الماس در پرداخت این محصول

این شیوه نیز از جمله روش های مدرن در راستای پرداخت بتن اکسپوز است که شما می توانید محصولات به دست آمده از این طریق را در صفحه بتن اکسپوز هنزا دنبال نمایید. همچنین در صورت درخواست استفاده از این محصول می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *