به ترتیبی که در نوشته “کاربردها و انطباق پذیری بتن اکسپوز” گفته شد، بتن اکسپوز اگر چه کارکرد اصلی اش در پوشش نمای ساختمان است، اما تنها محدود به این کارکرد نمی شود و یم توان با توجه به قابلیتی که دارد در بخش های مختلف و متنوعی از آن بهره جست که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت.

تنوع کاربرد بتن اکسپوز در ساختمان

در ساختمان ها در سه بخش می توان از این محصول استفاده کرد که عبارتند از:

  1. نمای بیرونی ساختمان ها که قبلا به آن اشاره کردیم.
  2. دیوارهای داخلی و نمای درونی که می تواند جلوه ای مینیمال و مدرن را به فضای داخلی آپارتمان شما ببخشد.
  3. استفاده در ستون ها

البته همانطور که گفته شد استفاده از این مصالح ساختمانی منحصر به ساختمان نیست و در سازه های دیگری مانند پل ها، زیرگذرها، سدها، کناره استخرها، کفپوش ها،  تونل ها و غیره نیز می توان از بتن اکسپوز استفاده نمود. اما دراینجا ما صرفا به استعمال آن در ساخت ساختمان اشاره کردیم.

بتن اکسپوز جایگزین چه مصالحی در ساختمان می شود؟

بتن اکسپوز ما را از چه مصالحی بی نیاز می کند؟

اگر شما برای ساخت بخش های مختلف ساختمانی که به آن اشاره شد، از این محصول استفاده کنید، دیگر لازم نیست از برخی مصالح گران قیمت و پرهزینه استفاده نمایید در حالی که می توانید همان بهره برداری و زیبایی را داشته باشید. این مصالح که دیگر نیاز چندانی به آن ها نخواهید داشت عبارتند از:

  1. سنگ نما ها که مصالحی سنگین و گران قیمت هستند.
  2. کاشی کاری. به خصوص در نماهای داخلی مانند نمای داخلی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی
  3. رنگ آمیزی که معمولا دیوارهای گچی هر از چند گاهی با آن نیاز خواهند داشت.
  4. پنل های آلومینیومی نما و غیره.

پس دیگر ما نیازی به استفاده از مصالح ساختمانی با هزینه های گزاف نخواهیم داشت و همانطور که در صفحه بتن اکسپوز هنزا نیز قابل مشاهده است، این محصول به خوبی می تواند نیازهای ما را از جنبه زیبایی و استحکام و کاربرد، تامین نماید. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های این محصول بهتر است با محققان ما در هنزا در تماس باشید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *