ممکن است تصور کنید که بتن الیافی یک مصالح لوکس است که صرفا از آن برای پوشش زیبای نمای ساختمان ها استفاده می شود و یا نهایتا اینکه برای پوشش کف اطراف محوطه استخرها و کفپوش هایی در پارک ها استفاده گردد، اما در مقاله “کاربرد بتن الیافی در ساخت دال” که درباره کارکردهای بتن الیافی صحبت کردیم، دیدید که یکی از مهم ترین کارآیی های این محصول در ساخت دال ها می باشد.

برای ساخت سقف ها و یا سطح پل ها و زیرگذرها و سطح باند فرودگاه ها که باید از محصولی مقاوم استفاده کرد که بتواند ضربات شدید را خنثی کند و وزن های بزرگی که به آن وارد می شود را متحمل گردد، استفاده از بتن الیافی، گزینه ای است که همواره پیش روی مهندسان و معماران سازه قرار دارد و در مقایسه با سایر متریال ها و مواد ساختمانی که می توانند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرند، وجود الیاف باعث شده که این نوع از بتن مورد استقبال ویژه و گسترده ای واقع شود.

کاربرد بتن الیافی در دال های روی بستر

در ادامه این بحث می توان ذکر کرد که مسیرهایی که ویژه رفت و آمد اتوبوس ها و وسایل نقلیه سنگین قرار دارد، که به آن دال های روی بستر گفته می شود، نیز از جمله موقعیت هایی است که مناسب استفاده بتن الیافی می باشد.

یکی از مزایایی که استفاده از بتن الیافی در دال های روی بستر دارد این است که شما می توانید این محصول را با ضخامتی کمتر نسبت به بتن معمولی به کار ببرید. مثلا به کار گرفتن بتن الیافی در بستر باند فرودگاه ها می تواند باعث شود که بتن شما حدود 20 الی 60 درصد نسبت به حالت معمولی نازکتر باشد.

همچنین برای مسیرهای عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین استفاده از بتن الیافی برای دالهای روی بستر سبب می گردد که حدود 60 تا 75 درصد ضخامت بتن الیافی نسبت به دال های غیر مسطح کمتر باشد. در حالیکه از لحاظ بازدهی و کارآیی نفاوتی بین آن ها وجود ندارد که اطلاعات بیشتر در این زمینه را کارشناسان و متخصصان هنزا می توانند در اختیار شما قرار دهند. همچنین صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا نیز برای بازدید شما آماده می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *