آیا بتن پلاک که در نوشته های پیشین گفتیم که می تواند در برابر عوامل مخربی که در محیط و فضی برون وجود دارند، مقاومت کند، تنها در مقابل باد و باران و گرد و خاک و نور آفتاب توانایی پایداری دارد؟ در برابر حرات بالا این محصول چه عکس العملی خواهد داشت؟ آیا می توان همچنان از بتن پلاک در محیط هایی که درجه حرارت آن ها معمولا بسیار بالا می باشد، استفاده نمود؟

پیش از پاسخ به این پرسش ها لازم به یادآوری است که بتن پلاک به پنل ها و قطعاتی از بتن اکسپوز گفته می شود که دارای ابعادی معمولا کوچکتر نسبت به آن دسته از بتن اکسپوزهایی که در نمای ساختمان به کار می روند، تولید شده و مصرف عمده آن ها جهت استفاده در کف محوطه ها یا پیاده روها می باشد. البته عملکرد خوبی که بتن پلاک داشته باعث شده که کارکردهای آن توسعه پیدا کند. که جزئیات این مطلب را می توانید در مقاله “دلایل گسترش استقبال از بتن پلاک” دنبال کنید.

پرسش هایی درباره بتن پلاک

اما آنچه که در این نوشته به دنبال آن هستیم پاسخ به پرسش هایی است که در بالا مطرح شد و آن اینکه چه انتظاری باید از بتن پلاک در محیط های با درجه حرارت بالا داشته باشیم. و آیا در محیط هایی که دارای نوسان دمای قابل توجه هستند یعنی روزهایی بسیار گرم و شب هایی بسیار سرد دارند همچنان می توان از این کفپوش استفاده نمود یا اینکه در این زمینه محدودیتی وجود دارد؟

در رابطه با مقاومت بتن پلاک در برابر حرارت های بالا بهتر است بحث را در نوشته “مقاومت بتن پلاک در برابر آتش سوزی” دنبال کنید زیرا که در آن نوشته توضیح داده شد که این سازه می تواند مقاومت و پایداری خوبی در برابر سوختن داشته باشد و علاوه بر آن مانع گسترش شعله گردد.

مثال هایی از پروژه های انجام شده در کشور را می توانید در صفحه بتن پلاک هنزا مشاهده نمایید. اگر در زمینه های مربوط به این محصولی پرسشی برای پیش آمد آن را با کارشناسان ما در هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *