جی اف آر سی GFRC توانسته در حوزه ساخت، تولید و عرضه محصولات و مصالح ساختمانی گامی جدید بردارد و علم و نوآوری را با یکدیگر تلفیق کرده و هنر را نیز با آن در آمیزد و سطحی زیبا، مستحکم، با دوام و بر اساس استانداردهای محیط زیستی را به بازار ساخت و ساز عرضه کند. مطالعه مقاله “جی اف آر سی GFRC، خلاقیتی در تولید مصالح ساختمانی” کمک می کند که با نوآوری های جی اف آر سی GFRC در زمینه پروژه های عمرانی آشناتر شوید.

اما سوال این است که چه امتیازی در جی آر سی GRC نسبت به سایر مصالح ساختمانی وجود دارد که باعث شده بسیاری از طراحان و مهندساتن دست اندرکار ساخت و ساز به سمت استفاده از این نوع بتن مسلح به الیاف شیشه روی آوردند. در نوشته “فواید به کارگیری جی اف آر سی GFRC چیست؟” به این مطلب تا حدودی پرداختیم و در این نوشته مبسوط تر به این موضوع خواهیم پرداخت.

الف) دلیل اول این است که شما وقتی با جی اف آر سی GFRC کار می کنید نگرانی از بابت طرح و اندازه ندارید. زیرا خیلی از مصالح محدودیت هایی را در زمینه طراحی، شکل، رنگ و اندازه و ابعاد به معماران و طراحان تحمیل می کنند. زیرا انعطاف و قابلیت پذیرش هر طرحی را ندارند. ولی در مورد جی اف آر سی GFRC این طور نیست و مقاومت خمشی ای که الیاف شیشه به این بتن اضافه کرده اند باعث شده که ظرفیت قبول طراحی های گوناگون را دارا باشند.

برتری جی اف آر سی GFRC نسبت به سایر مصالح

ب) یکی دیگر از امتیازات جی اف آر سی GFRC نسبت به سایر مصالح ساختمانی این است که از آنجایی که وجود الیاف مقاومت و استحکام مکانیکی آن را افزایش داده، شما می توانید از پنل هایی با ضخامت کمتر برای نمای خود استفاده کنید و نیازی نیست برای افزایش مقاومت، ضخامت پنل های جی اف آر سی GFRC را افزایش دهید. که این مساله دارای فواید زیادی است که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

ج) همانطور که در بند قبلی اشاره کردیم، یکی از ویژگی های جی آر سی GRC قابلیت تولید آن در ضخامت های کمتر می باشد. که گفتیم این مساله فواید زیادی به دنبال دارد. یکی از این فواید که به همراه فاکتورهای دیگری مانند روش مناسب نصب به دنبال دارد، سزعت بالای اجرا و نصب جی اف آر سی GFRC می باشد. و همانطور که می دانید در دنیای کسب و تجارت و همچنین ساخت و ساز امروز، سرعت یکی از موثرترین عوامل می باشد. به همین دلیل استفاده از جی اف آر سی GFRC توانسته جایگاه ویژه خود را به دست آورد.

د) الیاف شیشه موجود در جی اف آر سی GFRC علاوه بر افزایش مقاومت های کششی، خمشی، فشاری و غیره توانسته بر طول عمر و دوام آن نیز بیافزاید. که عامل مهمی در بهبود کیفیت یک ساختمان یا سازه می باشد. این دوام مختص به شرایط خاص آب و هوایی نیست و شما با خیال راحت می توانید از جی اف آر سی GFRC در وضعیت های مختلف آب و هوایی در اقصی نقاط کشور استفاده کنید و انتظار بهترین بازدهی را داشته باشید.

ه) همانطور که می دانید احتراق و آتش سوزی نیز امری مهم در بررسی کیفیت یک ساختمان می باشد. چون با وجود عوامل آتش زا درون یک ساختمان، مصالح ساختمانی باید بتوانند در مقابل احتراق از خود مقاومت نشان داده و دچار فروپاشی نشوند. به خصوص برخی آتش سوزی های اخیر در کشور، هم وطنان ما را به درستی نسبت به این مطلب حساس تر کرده است. جی اف آر سی GFRC نمایی است که مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد.

برای آنکه نمونه هایی از پنل های به کار رفته جی اف آر سی GFRC را مشاهده کنید می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید. و برای انتخاب بهترین طرح و اندازه و سفارش پنل های جی اف آر سی GFRC برای ساختمان خود با کارشناسان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *