گفتیم که اگر ساختمان شما در محلی واقع است که در معرض تکان های شدید مانند زلزله قرار دارد و یا به طور کلی قصد دارید از نمایی برای ساختمان خود استفاده کنید که در برابر ضربه بسیار مقاوم باشد، بهترین راهکار استفاده از نمای جی اف آر سی / جی آر سی است. که در نوشته “مقاومت در برابر ضربه جی اف آر سی / جی آر سی” توضیح دادیم که جایگزینی الیاف شیشه به جای آرماتورهای فولادی چگونه می تواند این مقاومت را در برابر ضربه برای ما حاصل کند.

معمولا به جی اف آر سی / جی آر سی نمای خشک نیز گفته می شود. چرا که محصولی است که نیاز به آب زیاد برای ترکیب آن وجود ندارد. و همانطور که می دانید از الیاف شیشه یا فایبر گلاس در ساخت و ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی استفاده می شود که نقش تقویت کننده و تسلیح کننده برای آن دارد. اما از طرفی می دانیم که امروز در طراحی برخی سازه ها که حالت منحنی و سه بعدی دارند از فایبر گلاس به شکل خرد شده آن استفاده می شود.

مثلا در طراحی بدنه کشتی ها و قایق ها گاهی از این محصول استفاده می شود. جی اف آر سی / جی آر سی نیز دارای همین قابلیت است که مقاومت خمشی و پیچشی بالایی دارد و به این ترتیب می توان از جی اف آر سی / جی آر سی در ساخت سازه هایی که طراحی آن ها به صورت منحنی، سه بعدی، مشبک و پیچیده است استفاده نمود. و همین امر سبب شده که بتوان از جی اف آر سی / جی آر سی نماهای بسیار زیبایی خلق کرد.

مواد سازنده جی اف آر سی / جی آر سی چیست؟

با اینکه قبلا در ذکر تاریخچه جی اف آر سی / جی آر سی بیان کردیم که حدود پنجاه سال از عمر این محصول در دنیا می گذرد و امروزه ساختمان های مجلل و لوکس در دنیا یکی از اولین گزینه ها را برای نماسازی، جی اف آر سی / جی آر سی می دانند. اما همچنان در کشور ما آنچنان که شایسته و بایسته این محصول است به جی اف آر سی / جی آر سی توجه نمی شود که امیدواریم تلاش های همکاران ما در مجموعه هنزا بتواند باعث آشنایی بیشتر سازندگان با این محصول گردد.

مواد سازنده جی اف آر سی / جی آر سی

جی اف آر سی / جی آر سی یک کامپوزیت ترکیبی است که از مواد اولیه زیر با نسبت های دقیق به دست می آید:

  1. سیمان پزتلند
  2. ریزدانه ها مانند شن و ماسه
  3. الیاف شیشه که نقش تقویت کننده را در جی اف آر سی / جی آر سی بازی می کنند. و در برابر محیط های بازی و قلیایی پایداری محصول را افزایش می دهند.
  4. پلیمر اکریلیک
  5. آب
  6. مواد افزودنی که متناسب با کاربرد جی اف آر سی / جی آر سی خواهد بود.

همانطور که گفته شد اینکه مواد بالا در ساخت جی اف آر سی / جی آر سی با چه نسبتی در هم آمیخته شوند بستگی به نظر مهندسان سازه دارد و جهت به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در این رابطه توصیه می شود که به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا و یا تماس با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *