قبل از آنکه به پاسخ پرسش بالا بپردازیم بهتر است مقاله “ساده ترین شکل مبلمان بتنی چیست؟” را یادآوری کنیم که این نکته را گوشزد می کرد که مبلمان بتنی می تواند از یک بلوک ساده به عنوان میز پذیرایی یا صندلی ساخته شده و یا پیچیره ترین طرح ها را برای ساخت میز آرایش داشته باشد و همین قابلیت گسترده طراحی در مبلمان بتنی کارآیی آن را به شکلی که امروز می شناسیم زیاد نموده است.

همین کارآیی وسیع سبب شده است که مبلمان بتنی بتواند جایگزین بسیاری از سازه ها و المان هایی شود که در سطح شهر به کار می رفته اند. با این مزیت که مبلمان بتنی می تواند نقشی که آن سازه قرار است ایفا کند را بهتر انجام دهد. حال جای این سوال پیش می آید که اگر ما بخواهیم مبلمان بتنی را به عنوان جایگزین برای این سازه ها به کار ببریم چه مزیت هایی به دست خواهیم آورد.

استفاده از مبلمان بتنی در فضای شهری چه مزایایی دارد؟

در پاسخ به این سوال می توان موارد زیر را برشمرد:

  1. دوام و ماندگاری بالا که باعث می شود در درازمدت از لحاظ اقتصادی استفاده از مبلمان بتنی به صرفه باشد. که این دوام و ماندگاری بالا را مدیون این هستیم که بتن در برابر عوامل تخزیبی که در جو و فضای محیط وجود دارد مقاوم است و همچنین از لحاظ شکل و رنگ نیز مبلمان بتنی می تواند پایدار باشد و در طولانی مدت دچار تغییرات تخریبی نشود.
  2. کیفیت بالا. که این کیفیت هم شامل کیفیت طراحی و زیبایی مبلمان بتنی است و هم شامل کیفیت از لحاظ جنس و سطح غیر قابل نفوذی است که سازه های مبلمان بتنی در اختیار ما قرار می دهند.
  3. بالا بردن سطح زیبایی و منظره شهری. استفاده از مبلمان بتنی که خود دارای جلوه مناسب باشد می تواند در هماهنگی با دیگر عناصر موجود در محیط و هارمونی که با فضای خیابان ها و پیاده روها دارد به زیبایی شهری نیز اضافه نماید و به این ترتیب مبلمان بتنی جلوه شهری را نیز یک قدم به سمت مثبت ارتقا می دهد.
  4. امکان طراحی مبلمان بتنی رنگی. که جزو مزیت های برتر دیگر این محصول است که می توان در هر محیطی متناسب با المان های موجود در آن محیط مبلمان بتنی را به رنگی که تناسب بیشتری با آن دارد، رنگ آمیزی و تولید نمود. بهترین کار اضافه نمودن رنگدانه های مورد نظر در مرحله ساخت این محصول است.
  5. هربنه تمام شده پایین. یکی از فاکتورهای مهم در ساخت هر محصولی فاکتور اقتصادی است. که به جهت آنکه مواد اولیه مبلمان بتنی، مواد در دسترسی است و عمده کار مهمی که باعث تفاوت آن با بتن معمولی می شود مربوط به مواد افزودنی و طراحی خاص آن است، بنابراین هزینه تمام شده ساخت این محصول تقریبا معادل هزینه بتن معمولی است.

و این فاکتور بسیار مهمی است که ما بتوانیم با هزینه پایین به محصولی دست پیدا کنیم که دارای بالاترین استانداردهای زیبایی و مقاومت باشد. اگر که بخواهید از مزیت های این محصول بهره مند باشید راه آن در تماس بودن با متخصصان و کارشناسان هنزا است که می توانید از طریق صفحه محصولات هنزا نیز نمونه های کارهای اجرایی ایشان در زمینه مبلمان بتنی را دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *