قطعا هر محصولی که پس از تولید به بازار می آید و مورد استفاده قرار می گیرد تا اینکه بتواند جا بیفتد و مشتریان را قانع کند که از آن استفاده کنند، باید مراحلی را پشت سر بگذارد. در این مراحل باید بتواند پرسش هایی که درباره عملکرد و کارآیی آن مطرح است را پاسخ دهد. در مورد بتن پلاک نیز همین مراحل طی می گردد. بتن پلاک که یک کفپوش بتنی محسوب می شود، مراحل مختلفی را طی کرده است که امروزه به عنوان یک کفپوش مرغوب به کار گرفته می شود.

بتن پلاک نیز مانند سایر محصولات و سازه هایی که تولید کنندگان برای مصرف عرضه می کنند با پرسش هایی از جهت نحوه عملکرد، قیمت ها، ماندگاری، زیبایی و غیره مواجه است. و موفقیت یک محصول به پاسخ های قاطع و تضمینی ای است که به این پرسش ها ارائه می دهد. در نوشته “پرسش هایی درباره بتن پلاک” درباره این پرسش و پاسخ هایی که در زمینه های مختلف مشتریان درباره بتن پلاک می پرسند و کارشناسان و متخصصان به آن پاسخ می دهند، جواب داده اند.

مقاومت بتن پلاک در درجه حرارت های مختلف

یکی از المان های اساسی که جزو فاکتورهای اساسی در انتخاب یک محصول ساختمانی می باشد و آن را می تواند در رده بهترین مصالح ساختمانی قرار دهد، این است که بتوانیم از آن محصول یا متریال ساختمانی مانند بتن پلاک در شرایط متنوع و مختلف آب و هوایی استفاده گردد و در هر کدام از آن محیط ها کارآیی مطمئنی داشته باشد و چیزی از لحاظ کیفی از آن کاسته نشود. با توجه با داده های تجربی می توان با اطمینان گفت که بتن پلاک جزو این دسته از مصالح ساختمانی است.

همانطور که می دانید کره زمین دارای تنوع زیستی است. یعنی هر بخش و قسمتی از آن از لحاظ شرایط خاک و آب و هوا با قسمت های دیگر متفاوت است. بنابراین لازم است وقتی مصالح ساختمانی را برای یک بنا خریداری می کنیم، به این موضوع توجه داشته باشیم که آیا این محصول مانند بتن پلاک این قابلیت را دارد که در گونه های زیستی مختف به کار رود یا اینکه ممکن است تنها مناسب با شرایط ویژه ای از لحاظ آب و هوایی و خاکی باشد.

میزان رطوبت، شدت نور خورشید، خشکی هوا، وزش های باد، سیل خیز بودن، در معرض زلزله بودن، درجه حرارت، گرمی و سردی هوا، میزان آلودگی های محیطی، شرایط باران های اسیدی و غیره همگی عوامل مختلفی است که هنگام به کار بردن بتن پلاک و یا هر محصول ساختمانی دیگری از طرف مهندسان و معماران باید مورد توجه قرار بگیرند.

بتن پلاک در معرض تغییرات و نوسانات دمایی

و مثلا برای به کار گرفتن یک مصالح ساختمانی مانند بتن پلاک باید این قضیه بررسی شود که آیا آن محصول می تواند تاب و تحمل درجه حرارت های خیر بالا یا خیلی پایین را داشته باشد یا خیر. و آیا بتن پلاک در معرض تغییرات و نوسانات دمایی قرار گیرد چه واکنشی از خود نشان می دهد. همه این موارد سوالات بجایی است که پیش از شروع کار باید جواب های علمی و تجربی را دریافت کرده باشند وگرنه نمی توان بدون بررسی های لازم از بتن پلاک در هر موقعیتی استفاده کرد.

اما تحقیقات انجام شده در رابطه با عملکرد بتن پلاک در محیط های گوناگون این نتیجه را به دست داده که بتن پلاک را می توان در محیط های با درجه حرارت های خیلی بالا یا درجه حرارت های خیلی پایین استفاده کرد. چرا که به دلیل بهره مندی این محصول از مواد اولیه بتنی به اضافه سایر افزودنی هایی که به آن اضافه شده است، مقاومت آن را هم در برابر شرایط بسیار گرم بالا برده است و هم اینکه قابلیتی به بتن پلاک افزوده است که می تواند در مناطق سردسیر که درجه حرارت آن ها در طول سال معمولا خیلی پایین است، مقاوم باشد.

این که بتن پلاک می توند هم در محیط های بسیار گرم و هم در محیط های بسیار سرد مقاوم باشد به این معناست که نه تنها این دماها نمی تواند ساختار این سازه را از هم بگسلد، بلکه نمی تواند آن را دچار انبساط و انقباضی کند که به برداشتن ترک و شکستن سطح آن منجر کند. به همین دلیل است که بتن پلاک محصولی است که شما می توانید آن را در کشورهایی که از لحاظ آب و هوایی اختلاف زیادی با هم دارند مشاهده نمایید.

از فضاهای شهری کشورهای سردسیری مانند شمال کانادا تا کشورهای نزدیک به استوا که آب و هوای گرمی دارند را می بینیم که در پیاده رو ها و سایر فضاهای خود بتن پلاک را به عنوان گزینه ای دارای اولویت برای کفپوش انتخاب کرده اند. و همین امر باعث شده که حتی در مناطقی که نوسانات دمایی دارند و در ساعات مختلف از روز دمای آن ها دچار تغییرات زیاد می شود، نیز بتن پلاک جزو انتخاب های مهندسان برای اجرای یک کفپوش محکم و با دوام باشد.

حال می توانید که بعضی از مثال های اجرایی بتن پلاک را در صفحه بتن پلاک هنزا دیده و در ضمن آن جهت انجام سفارش خود در رابطه با خرید این محصول یا متخصصان و کارشناسان ما در هنزا ارتباط برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *