چنانچه با پیگیری مقاله های هنزا در ارتباط با معرفی محصول جی اف آر سی GFRC دریافته اید، این محصول که از ترکیب بتن با الیاف شیشه یا فایبر گلاس طی مراحل خاص اختلاط به وجود می آید، محصولی که از حاصل این اختلاط به دست می آید به نام بتن جی اف آر سی GFRC می باشد که به معنای بتن مسلح با الیاف شیشه است.

این نوع از بتن به دلیل مزایا و ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد کارکردهای متنوعی دارد و در نقاط مختلف ساختمانی قابل استفاده و بهره برداری است. که برای آشنایی با کوارد گوناگون کاربرد جی اف آر سی GFRC می توانید به مقاله “موارد کاربرد جی اف آر سی GFRC” مراجعه نمایید. اما این ویژگی ها و خواص چیست که باعث کاربرد روزافزون این محصول شده است. پاسخ را بهتر است در نوشته “جی اف آر سی / GFRC چه ویژگی هایی دارد” مطالعه کنید.

خانه های ساخته شده با جی اف آر سی GFRC

در این نوشته می خواهیم ببینیم که نفوذ و اختلاط الیاف شیشه در بطن بتن باعث افزودن چه مشخصاتی به آن می گردد.

1- از جمله فوایدی که افرودن الیاف شیشه به بتن ایجاد می کند این است که شما می توانید بدون نگرانی از شرایط مختلف جوی و آب و هوایی از جی اف آر سی GFRC در ساختمان و پروژه عمرانی خود بهره مند شوید. چرا که این بتن می تواند دوام و طول عمر بالایی در اقلیم های مختلف از گرم و خشک گرفته تا سرد و مرطوب از خود نشان دهد.

2- مساله دومی که بتن جی اف آر سی GFRC این مزیت را مرهون الیاف شیشه می باشد افزایش قابل توجه مقاومت خمشی آن است که در برابر نیروهای خمشی می تواند تاب و تحمل زیادی از خود بروز دهد.

3- اگر سرعت یکی از فاکتورهای ضروری و بسیار با اهمیت در اتمام پروژه شماست، از استفاده از جی اف آر سی GFRC غافل نشوید. چرا که این محصول را می توانید به خصوص در نمای بیرونی یا داخلی ساختمان با سرعت قابل توجهی نصب و اجرا کنید. که از شیوه های مختلفی برای نصب این محصول استفاده می شود که می توانید برای اطلاع از آن به مقاله “روش های نصب و اجرای پنل های جی اف آر سی / GFRC” رجوع کنید.

4- معمولا یکی از نگرانی هایی که دست اندرکاران ساخت و ساز در استفاده از مصالح ساختمانی دارند این است که آن ها به چه میزان می توانند در برابر شرایط خوردگی و سایش پایدار باشند. همانطور که می دانید شرایط آب و هوایی و به خصوص رطوبت می تواند باعث ایجاد قارچ و کپک در مصالح ساختمانی شود که این خوردگی باعث کاهش مقاومت و زیبایی آن می شود.

<div id=”15491358476554906″><script type=”text/JavaScript” src=”https://www.aparat.com/embed/q7K3b?data[rnddiv]=15491358476554906&data[responsive]=yes”></script></div>

به خصوص اگر از مصالح ساختمانی در نمای ساختمان استفاده شود بیشتر در معرض عوامل خوردگی قرار دارند و در صورتی که آسیب ببینند باعث لطمه خوردن به زیبایی و نمای ساختمان می شوند. به همین دلیل جی اف آر سی GFRC یکی از انتخاب های اولیه معماران و طراحان در پوشش نمای بیرونی ساختمان می باشد که علت این امر مقاومت آن در برابر خوردگی است.

5- مواد اشتعال زا و قابل احنراقی که این روزها در داخل خانه ها و ساختمان ها موجود است باعث توجه بیشتر معماران به مقوله آتش سوری و نحوه محافظت از ساختمان ها در برابر آتش شده است. بعضی مواد ساختمانی می توانند باعث گسترش شعله و تشدید آتش سوزی در ساختمان شوند. اما جی اف آر سی GFRC نسبت به اشتعال مقاوم است و گسترش شعله آن در حد صفر می باشد.

6- یکی از معیارهای دوستداری محیط زیست این است که در استفاده از مواد و مصالح ساختمانی زباله و دور ریز کمتری ایجاد شود. از آنجایی که می توان بتن جی اف آر سی GFRC را به صورت قطعات و پنل های از پیش ساخته شده جی اف آر سی GFRC تولید و نصب کرد، بنابراین دور ریز آن بسیار کم و ناچیز است. این امر باعث شده که استفاده از جی اف آر سی GFRC هم از لحاظ اقتصادی و هم از جهت زیست محیطی در اولویت باشد.

7- وجود الیاف شیشه در جی اف آر سی GFRC باعث شده که با وزن کمتر بتوان مقاومت و پایداری مورد نظر را به دست آورد. به همین دلیل با توجه به وزن کمتر می توان قطعات بزرگ جی اف آر سی GFRC را با طرح ها و شکل های متنوع و پیچیده طراحی و تولید کرد.

طراحی درب با جی اف آر سی GFRC

8- برخی مصالح ساختمانی ممکن است در دماهای بسیار پایین دچار یخ زدگی و فرسایش شوند. اما جی اف آر سی GFRC می تواند در هوای یخبندان نیز کاملا ویژگی های خود را حفظ کند و دچار یخ زدگی نشود.

9- ممکن است بر اثر عوامل انسانی و یا عوامل طبیعی قسمتی از ساختمان و یا بخشی از مصالح ساختمانی دچار آسیب و ضربه شوند. یکی از مسائلی که در این مقوله اهمیت دارد این است که بتوان بخش آسیب دیده را به سرعت ترمیم و مرمت کرد. پنل های جی اف آر سی GFRC از این قابلیت برخوردار هستند که می توان به راحتی و سرعت قطعه معیوب را با یک پنل سالم جایگزین کرد.

نمونه های مختلف پنل های جی اف آر سی GFRC را در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مشاهده نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان جی اف آر سی GFRC ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *