پس از آنکه در مقاله “فرآیند اختلاط و تولید جی اف آر سی GFRC” دانستیم که چگونه این بتن الیافی مسلح با الیاف شیشه یا همان فایبر گلاس ترکیب و تولید می شود. نوبت به شیوه نصب و اجرای آن رسید. که این مطلب را در نوشته “روش های نصب و اجرای پنل های جی اف آر سی / GFRC” مورد پردازش قرار دادیم. اما سوال این است که از این محصول در چه مکان هایی استفاده می شود. در این نوشته در واقع به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

البته باید توجه داشت که تنوع و گوناگونی کاربرد و استفاده از مصرف بتن جی آر سی / GFRC وابسته به خصوصیات و ویژگی های آن است. مثلا مقاومت بالا، پایداری و استحکام آن در برابر ترک و شکست باعث شده بتواند از این محصول نوین در موقعیت های مختلف استفاده کرد. به همین جهت با گذشت زمان بر مصرف و کارکرد جی اف آر سی / GFRC افزوده شده است.

اولین و برجسته ترین استفاده از جی اف آر سی / GFRC که توانسته زیبایی ها و طرح پذیری این محصول را نشان دهد، استفاده از آن در نمای بیرونی ساختمان است. که در ساختمان خاصی به کار نمی رود. و می توان از این محصول در ساختمان های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، فروشگاه ها، هتل ها، مرکزهای تفریحی و فرهنگی، ادارات و پارکینگ ها استفاده می شود.

یکی دیگر از محل های به کار گیری محصولات جی اف آر سی / GFRC کاربرد در فضای داخلی خانه ها می باشد که به دلیل زیبایی طراحی های مختلفی که می توان با بتن جی آر سی / GFRC انجام داد می تواند به عنوان یک عنصر در دکوراسیون داخلی، زیبایی محیط خانه شما را دو چندان کند.

از جمله موارد کاربرد جی اف آر سی / GFRC در فضای داخلی می توان به ستون ها و سر ستون ها اشاره کرد که استفاده از جی اف آر سی / GFRC در این موارد رو به افزایش است. همچنین می توان به جای نرده های فلزی نرده هایی با جنس جی اف آر سی / GFRC را در خانه ها به کار گرفت که علاوه بر استحکام جلوه خاصی به محیط خانه می بخشند.

همچنین، همانطور که در مباحث بتن اکسپوز نیز مشاهده کردید که می تواند علاوه بر نمای خارجی به عنوان پوشش دیوارهای داخلی خانه یا محل کار نیز مورد استفاده قرار گیرد، از جی اف آر سی / GFRC نیز می توان به عنوان پوشش دیوارهای محیط داخلی ساختمان بهره برد. و نهایتا به سقف می رسیم که یکی دیگر از موارد کاربرد جی اف آر سی / GFRC به عنوان سقف کاذب می باشد. که قابلیت طراحی برای نورپردازی های متنوع بر روی سقف را دارد.

جی اف آر سی GFRC به عنوان سقف کاذب

جی اف آر سی / GFRC علاوه بر مصارف ساخت و ساز می تواند کاربرد هنری نیز داشته باشد. به عنوان مثال امروزه مجسمه ها و حجم های زیبا و هنری در میادین، پارک ها و سایر نقاط شهری قابل مشاهده است که ساخته شده از جی اف آر سی / GFRC می باشند. به علاوه کاربرد آن ها را به عنوان بخشی از مبلمان شهری مانند نیمکت ها، گلدان ها و غیره نباید فراموش کرد.

اما کارکرد دیگر جی اف آر سی / GFRC که در صفحه جی اف آر سی / GFRC هنزا نیز می توانید نمونه های آن را ببینید استفاده در پل ها، زیرگذرها، سدها، تونل ها و …. می باشد. البته کاربرد جی اف آر سی / GFRC محدود به موارد گفته شده نیست و برای آشنایی بیشتر با موارد کاربرد آن می توانید با کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *