در مقاله “آشنایی بیشتر با جی اف آر سی / GFRC” با جی اف آر سی آشنا شدیم و دیدیم که در واقع نوعی از انواع بتن الیافی است که با الیاف شیشه مسلح شده است. در این نوشته می خواهیم به برخی از ویژگی ها و مشخثات بتن جی اف آر سی / GFRC بپردازیم که باعث شده سازندگان و مهندسان ساختمانی هر روز استقبال بیشتری نسبت به این محصول داشته باشند.

– جی اف آر سی / GFRC بتنی سبک است؛ به دلیل به کار گیری الیاف در حجم بتن و افزایش مقاومت و استحکام آن نیاز به استفاده از حجم کمتری از بتن جی اف آر سی / GFRC در سازه وجود دارد. به همین جهت ساختمانی که با این بتن ساخته شود، بار کمتری نسبت به بتن های معمولی به آن وارد می شود.

– وجود الیاف در جی آر سی / GRC همچنین باعث عایق بودن این محصول در برابر انتقال حرارت و صوت می باشد. که از لحاظ مصرف انرژی به صرفه است.

ویژگی های کاربردی جی اف آر سی DFRC

– تنوع در شکل و طرح و رنگ: وجود الیاف شیشه باعث شکل پذیری و انعطاف جی اف آر سی / GFRC می شود. به همین دلیل طراحان می توانند شکل ها و طرح های متنوعی را با این مصالح تولید کنند که قابلیت رنگ آمیزی در رنگ های مختلف را نیز دارا می باشد.

همچنین در مواردی که از جی اف آر سی / GFRC در نمای ساختمان استفاده می شود می توان با توجه به اندازه و ابعاد نما، از پنل های پیش ساخته جی اف آر سی / GFRC در سایز و ضخامت های گوناگون و متناسب با ساختمان استفاده کرد که نمونه هایی از آن را می توانید در صفحه جی اف آر سی / GFRC هنزا مشاهده نمایید..

به علاوه استفاده از الیاف شیشه نه تنها باعث به کارگیری مواد طبیعی در بتن شده بلکه حجم مصرف آن را نیز کاهش داده است و به همین دلیل استفاده از این محصول در راستای حفاظت و دوست داری محیط زیست است.

برای آشنایی باسایر خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد این محصول می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *