هنگامی که در مقالات گذشته درباره مزایا و فواید بتن های ایران GFRC / ایران GRC صحبت می کردیم، یکی از مولفه هایی که به آن پرداخته شد، بحث مقاومت و پایداری ایران GFRC / ایران GRC در برابر اشعه های مافوق بنفش بود. در این رابطه در نوشته “مقاومت ایران GFRC / ایران GRC در برابر اشعه فرابنفش” بیشتر با هم صحبت کردیم ولی در این نوشته کمی بیشتر به آن خواهیم پرداخت و در این باره گفتگو می کنیم که چرا پایداری در مقابل اشعه های فرابنفش یک امتیاز برای ایران GFRC / ایران GRC محسوب می شود.

در واقع اشعه فرابنفش تنها برای مصالح ایران GFRC / ایران GRC خطرساز نیست بلکه باید در استفاده از سایر مصالح ساختمانی نیز این دقت و احتیاط را به خرج دهیم و مطمئن باشیم که آن ها در برابر این پرتو دارای مقاومت کافی باشند. اشعه فرابنفش که اصطلاحا به آن UV گفته می شود، به پرتوهایی گفته می شود که دارای فرکانسی بالاتر از نور معمولی ولی پایین تر از اشعه ایکس هستند. همین مساله باعث می شود که انرژی ای که این اشعه با خود حمل می کند بیشتر از نور معمولی باشد.

عدم تخریب ایران GFRC / ایران GRC توسط عوامل محیطی

اشعه UV در نور خورشید موجود است و همچنین نوری که در اثر جوشکاری تولید می شود نیز دارای این پرتو می باشد. البته از روش های آزمایشگاهی نیز می توان این پرتو را تولید کرد. این اشعه به دلیل انرژس بالایی که دارد می تواند برای پوست و به خصوص چشم انسان ها عوارض و خطرات جدی به همراه داشته باشد که به همین جهت طبق توصیه پزشکان باید مراقب بود که در معرض آن قرار نگرفته و ای خود را از طریق روش های محافظتی نسبت به آن محافظت نماییم.

اما در مورد ایران GFRC / ایران GRC یا سایر مصالح ساختمانی باید گفت که اشعه های UV می تواند با نفوذ در لایه های مصالح ساختمانی باعث تخریب ساختار آن ها و یا همچنین از دست رفتن پیوندها و بافت های بین اجزای آن گردد و به این ترتیب هم می تواند به رنگ مصالح ساختمانی مورد استفاده و هم به استحکام و قدرت آن آسیب جدی وارد نماید. به همین جهت مقاومت ایران GFRC / ایران GRC در برابر اشعه فرابنفش یک مزیت برای آن محسوب می گردد.

یعنی اگر سایر مصالح ساختمانی و یا بتن معمولی در نمای خارجی ساختمان قرار گیرند به جهت آنکه در معرض نور خورشید هستند و نور خورشید به همراه خود پرتوهای فرا بنفش را می تاباند، می تواند سبب شود که پایداری و دوام آن مصالح در طول زمان دچار افت شود و یا باعث رنگ پریدگی و خوردگی محصول گردد. اما ایران GFRC / ایران GRC به جهت برخورداری از افزودنی هایی که این مقاومت را افزایش می دهند و همچنین به دلیل حضور الیاف شیشه در ترکیب ایران GFRC / ایران GRC می تواند به خوبی اثر مخرب این پرتوها را خنثی کند.

ایران GFRC / ایران GRC زیبا و بی نظیر

پس همانطور که بررسی کردیم عوامل محیطی مانند نور خورشید و نورهای محیطی، آلودگی های آب و هوایی، باران و … می توانند مقاومت یا زیبایی نمای یک ساختمان را به چالش بکشند. که مصالحی مانند ایران GFRC / ایران GRC که جزو مصالح نوین می باشند و در ساخت آن ها دغدغه های امروزی لحاظ شده است، به خوبی می توانند در برابر این دست مخاطرات از خود محافظت نشان دهند. پس می توان در کنار سایر مزیت هایی که ایران GFRC / ایران GRC نسبت به بتن معمولی دارد پایداری در برابر اشعه های UV را از جمله مهم ترین این مزیت ها بر شمرد.

همین مساله در کنار سایر امتیازاتی که در ایران GFRC / ایران GRC وجود دارد باعث شده که بتوان یکی از مولفه های اساسی ایران GFRC / ایران GRC را ماندگاری و طول عمر بالا دانست که همانطور که می دانید برای یک مالک که ساختمانی را می سازد یا برای یک خریدار که آن ساختمان را خریداری می کند مساله ماندگاری و طول عمر یکی از مهم ترین موضوعاتی است که به آن توجه می کند و دغدغه جدی صاحبان ساختمان است.

البته در کنار دغدغه ماندگاری که همانطور که اشاره شد ایران GFRC / ایران GRC به خوبی از عهده بر طرف کردن این دغدغه برآمده است، مطلب بعدی به جنبه زیبایی نما بر می گردد، که مساله ای که در آن مطرح می گردد این است که نمای ساختمان که می تواند از پنل های ایران GFRC / ایران GRC یا دیگر محصولات ساختمانی باشد، به چه اندازه می تواند قابلیت این را داشته باشد که طرح های مختلف روی آن پیاده شده و زیبایی خاص خود را به نما ببخشد.

که همانطور که با دنبال کردن نوشته های کارشناسان هنزا درباره ایران GFRC / ایران GRC دریافته اید، به علت وجود الیاف شیشه، پنل های ایران GFRC / ایران GRC به راحتی می توانند پیچیده ترین، ظریف ترین و زیباترین طرح ها را به خود بگیرند بدون آنکه دچار ضعف یا از دست دادن استحکام شوند که در نوشته “افزایش ماندگاری و انعطاف با ایران GFRC / ایران GRC” به طور دقیق تری می توانید این مطلب را دنبال کنید.

البته کارشناسان هنزا نیز می توانند در راستای آشنایی بیشتر با ایران GFRC / ایران GRC پاسخ گوی سوالات شما باشند و صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا هم می تواند شما را با نمونه های زیبای این محصول آشنا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *