اگر با مزایا و ویژگی های وجود الیاف شیشه (فایبر گلاس) در بتن آشنا شوید حتما “جی اف آر سی / جی آر سی انتخاب اول شما” خواهد بود. البته این نقش فقط با ریختن الیاف در داخل بتن صورت نمی گیرد. بلکه با توجه به روش های اختلاط، اندازه و میزان الیاف و نحوه توزیع و پخش کردن آن ها داخل حجم بتن نیز مهم است.

و چنانچه در نوشته “نقش الیاف جی اف آر سی / جی آر سی در مقابله با ترک ها” گفته شد، این الیاف هستند که می توانند مانع شوند بتن جی اف آر سی / جی آر سی مانند بتن معمولی دچار ترک های گسترده و عمیق شود. و علاوه بر آن الیاف اجازه نمی دهند که ترک های ایجاد شده بر روی سطح این مصالح یاعث افت مقاومت و پایداری آن ها شود.

قبلا به سمع و نظر شما رسید که ضخامت بتن جی اف آر سی / جی آر سی به دلیل آنکه وجود الیاف مقاومت بتن را افزایش داده اند، نیازی نیست که خیلی زیاد باشد. در بتن های معمولی برای آنکه یک پنل بتنی بتواند مقاومت لازم را داشته باشد و در برابر نیروهایی که به آن وارد می شود دچار شکست نشود لازم است ضخامت زیادی داشته باشد.

ضخامت پنل های جی اف آر سی / جی آر سی

اما در مورد جی اف آر سی / جی آر سی وضعیت به این شکل نیست و می توان پنل هایی با ضخامت سه چهارم الی یک اینچ از جی اف آر سی / جی آر سی داشت که مقاومت کافی را دارا هستند.

البته اگر بخواهید از جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان کاشی های نازک استفاده کنید، ضخامت آن ها کمتر از این نیز خواهد بود. به علاوه اگر بخواهید کفپوش های بزرگ و یکپارچه از جنس جی اف آر سی / جی آر سی داشته باشیم ضخامت آن ها را می توان بیش از این در نظر گرفت. برای اینکه در حین جابجایی و نصب شکسته نشود.

به همین منظور می توانید جهت آشنایی بیشتر با کارشناسان هنزا در تماس باشید و یا به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *