چنانچه در نوشته “توضیحاتی پیرامون مقاومت های ایران GRC / ایران GFRC” بیان شد بتن الیافی شامل الیاق شیشه ای که در کشور ما توسط متخصصان و محققان داخلی ساخته می شود را ایران GRC / ایران GFRC می گویند که توانسته صنعت ساختمان را در ایران دچار تحول کند و دلیل آن مزایای بسیاری است که این محصول دارا می باشد.

در مقاله “نحوه کارکرد الیاف در بتن جی اف آر سی/ جی آر سی” بیان شد که مساله اصلی این است که نحوه کارکرد الیاف چگونه است که باعث تاثیر در مزیت ها و فواید ایران GRC / ایران GFRC می شود. همچنین بیان شد که نحوه توزیع و جهت گیری الیاف در ایران GRC / ایران GFRC می تواند عامل مهمی در تحمل بارهای وارده به این محصول باشد که جهت اطلاع بیشتر می توانید به مقاله “تاثیر جهت گیری الیاف بر مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی” مراجعه نمایید.

روش های مخلوط الیاف در ایران GRC / ایران GFRC

خاصیت قلیایی بودن الیاف شیشه به اضافه وجود افزودنی های پلیمری که تشکیل ماتریس پلیمر در ارتباط با سیمان و الیاف می دهند از جمله عوامل مهمی است که در کنار جهت گیری پخش الیاف می تواند باعث استحکام و افزایش قابلیت های ایران GRC / ایران GFRC گردد. همین عوامل سبب شده که امروزه سازندگان ساختمان در کشور ما سعی می کنند که برای ساخت نمای ساختمان خود و همچنین سازه های استحکامی از ایران GRC / ایران GFRC استفاده کنند.

نکته ای که در رابطه با ایران GRC / ایران GFRC در این نوشته می خواهیم به آن بپردازیم این است که روش ساخت این محصول به چه شکل است. همانطور که می دانید برای ساخت مصالح ساختمانی مختلف راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که هر یک از این روش ها به کارآیی و کارکرد بتن ایران GRC / ایران GFRC مرتبط است. بعنی با توجه به اینکه ما می خواهیم از پنل ایران GRC / ایران GFRC در کدام بخش از ساختمان و یا سازه استفاده کنیم روش ساخت آن نیز متفاوت است.

به روش ساخت ایران GRC / ایران GFRC روش اختلاط نیز می گویند. چرا که همانطور که می دانید ایران GRC / ایران GFRC از مخلوط کردن اجزای مختلف بتن که شامل آب، سیمان، سنگدانه ها و ریزدانه ها می گردد به همراه الیاف شیشه ای (فایبر گلاس) به دست می آید. البته برای آنکه تراکم، چسبندگی، زیبایی سطحی و ماندگاری ایران GRC / ایران GFRC افزایش یابد از افزودنی های پلیمری و همچنین فوق روان کننده ها در ترکیب ایران GRC / ایران GFRC استفاده می گردد.

بنابراین شیوه های مختلفی در ساخت و اختلاط ایران GRC / ایران GFRC وجود دارد که در این نوشته به عنوان این روش ها اشاره می کنیم و در مقالات بعدی به صورت تفصیلی به آن ها خواهیم پرداخت و هر روش را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

روش های اختلاط ایران GRC / ایران GFRC عبارتند از:

– روش پیش اختلاط که اصطلاحا به آن پریمیکس گویند (PREmix)

– روش پاششی که به آن اسپری نیز گفته می شود. (Spray)

 در واقع اختلاف این دو شیوه به تفاوت نحوه مخلوط کردن و آمیزش الیاف شیشه ای با بتن مربوط می شود. برای آنکه نمونه هایی از پنل های کار شده ایران GRC / ایران GFRC را مشاهده کنید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید و همچنین جهت سفارش محصول می توانید با مشاوران هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *