یکی از خصوصیات زندگی بشری حرکت به سوی پیشرفت است. پیشرفت یعنی فراهم آوردن امکانات بیشتر برای آنکه بهره وری زندگی را افزایش دهیم. به این معنا که تسلط بیشتری بر طبیعت و منابع طبیعی به دست آید و همچنین بتوان کیفیت و سبک زندگی را طوری ارتقا داد که انسان ها اولا زندگی راحت تر و با کیفیت تری را تجربه کنند و ثانیا استعداد های آن ها بهتر شکوفا گردد. ایران GRC / ایران GFRC نیز یکی از گام هایی است که در این راستا برداشته شده است.

در مقاله “ویژگی های ساختاری جی اف آر سی GFRC” بیان شد که پنل های بتن الیافی مرکب از بتن و الیاف شیشه که به محصول داخلی آن ایران GRC / ایران GFRC گفته می شود، در واقع همان بتن معمولی است که برای مسلح کردن آن به جای استفاده از آرماتورهای فولادی و یا در کنار آن از ترکیب فیبرهایی در این محصول استفاده شده است.

ایران GRC / ایران GFRC بتن های تولید داخل است که توانسته در حد استاندارد بتن های الیافی جهانی باشد. و از ویژگی های ساختاری مقاومتی و استحکامی برخوردار می باشد. در نوشته “نحوه کارکرد الیاف در بتن جی اف آر سی/ جی آر سی” به این پرسش پاسخ دادیم که چگونه فیبرهای موجود در بتن ایران GRC / ایران GFRC می توانند به بهبود کیفیت های مکانیکی آن کمک کنند.

توضیحاتی پیرامون مقاومت های ایران GRC / ایران GFRC

البته پنل های ایران GRC / ایران GFRC را نباید صرفا یک محصول سازه ای که هدف از آن افزایش استقامت و پایداری بتن است در نظر گرفت بلکه به دلایلی که پیش از این بیان شد که در واقع افزایش مقاومت های پیچشی، برشی و خمشی این مصالح ساختمانی است. باعث کارکردهای جدیدتری در ایران GRC / ایران GFRC شده است.

در آزمایشگاه های مقاومت مصالح درباره کیفیت یک مصالح ساختمانی نسبت به نیروهای مختلف وارده آزمایش هایی انجام شده و با توجه به نیروهای مختلفی که وارده می شود می توانند خصوصیات آن محصول را بسنجند و با دیگر محصولات مقایسه کنند. به عنوان مثال برای بررسی مشخصات مکانیکی ایران GRC / ایران GFRC همین نیروها به آن وارد می آید.

یکی از نیروهای وارده به ایران GRC / ایران GFRC در آزمایشگاه برای تعیین مقاومت آن نیرویی است که سعی در پیچاندن یک قطعه از پنل های ایران GRC / ایران GFRC را دارد. و با توجه به میزان مقاومت و آستانه شکست آن، می توان مقاومت پیچشی این محصول را به دست آورد.

علاوه بر آن به یک قطعه از بتن ایران GRC / ایران GFRC نیرویی خمشی وارده می شود و به این ترتیب مقاومت خمشی آن را با توجه به حداقل نیروی خمشی که می تواند باعث شکست یا تغییر فرم آن محصول شود اندازه می گیرند. همچنین برای بررسی مقاومت برشی ایران GRC / ایران GFRC به آن نیروی برشی وارد می شود.

مقاومت های کششی و فشاری نیز که از جمله مرسوم ترین مقاومت های قابل اندازه گیری در آزمایشگاه می باشد که در مورد پنل های ایران GRC / ایران GFRC نیز مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد. برای آشنایی با مقدار دقیق مقاومت های مکانیکی این محصول می توانید با کارشناسان و محققان ما در هنزا تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده نمونه پنل های ایران GRC / ایران GFRC می توانید به صفحه جی اف آر سی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *