دکوراسیون داخلی مدرن

در طول سال ها، سبک های مختلف و زیادی برای طراحی داخلی به کار گرفته شده اند. این طراحی در ابتدا با سبک‌های سنتی کلاسیک شروع شد، سپس تم‌های روستایی را در بر گرفت و سپس طراحی مدرن ویکتوریایی، مدرن ژاپنی و اسکاندیناویایی تکامل یافت. در واقع با گذشت زمان، همانطور که نژاد بشر با پیشرفت به سمت مدرنیسم تکامل یافت، سلیقه آن ها نیز تغییر کرده و آن ها نیاز روز افزونی به ترکیب سبک های مدرن طراحی داخلی پیدا کردند.

در حال حاضر سبک دکوراسیون داخلی مدرن همه گیر شده است. همه می‌خواهند دکوراسیون خانه‌شان نه تنها منعکس‌کننده سلیقه شخصی آن ها باشد، بلکه عملکرد را نیز بهبود بخشد. از این رو، در این مطلب به روندهای نوآورانه طراحی داخلی مدرن، که معمولاً به عنوان طراحی داخلی معاصر نامیده می شود، بحث خواهیم کرد، بنابراین شما می توانید بهترین سبک های طراحی را که متناسب با سلیقه شماست، انتخاب نمایید. برای آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن به خواندن این مطلب بپردازید.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

در طراحی داخلی، سبک مدرن فضاهای کاربردی را با ظاهری زیبا و لذت بخش ایجاد می نماید. فلسفه و معماری باهاوس الهام بخش این سبک است و استفاده از خطوط تمیز، فرم هندسی و مواد طبیعی را برجسته می کند. سبک مدرن در فضای داخلی، تداعی کننده سبک زندگی ساده و در عین حال شیک می باشد. سبک مدرن مربوط به نیمه اول قرن بیستم است و به طور مداوم بر محبوبیت آن افزوده شد. این سبک که پس از جنبش آرت دکو ظهور کرد، به دنبال سادگی و الهام از معماری آلمانی و اسکاندیناویایی. در زیر در مورد برخی از سبک ها و عواملی که بر ظهور سبک مدرن تأثیر داشتند، بیشتر توضیح خواهیم داد:

  • معماری و طراحی آلمانی و اسکاندیناوی: این سبک به عنوان باهاوس شناخته می شود. مکتب طراحی آلمان به طور مستقیم بر سبک مدرن تأثیر گذاشت و معتقد بود که هنر و معماری با عملکرد مطابقت دارند.
  • هنر مدرن: جنبش هنر مدرن در پاسخ به طراحی ماکسیمالیست ظهور کرد. برای این حرکت، شکل از عملکردی پیروی می کند که الهام بخش فضای داخلی سبک مدرن بود. از دهه 1920 تا اوایل دهه 1950، فناوری جدید، صنعتی شدن و دسترسی به مصالح ساختمانی مانند فولاد و بتن پیش ساخته نیز بر هنر و معماری مدرن تأثیر گذاشت. این دوره شاهد ظهور طرحی با خطوط تمیز و مفهوم رسا با سقف های مسطح، پنجره های بلند از کف تا سقف و فضای داخلی جادار بود.

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

در ادامه به بررسی ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون داخلی مدرن می پردازیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  1. خطوط تمیز

طراحی داخلی مدرن سادگی را تداعی می کند و خطوط تمیز یکی از ویژگی های اصلی آن است. به یاد داشته باشید، نکته کلیدی در این سبک ساده بودن آن می باشد.

  1. رنگ های خنثی

با توجه به رنگ‌ ها، رنگ ‌های سفید، بژ و خاکی در طراحی فضای داخلی به سبک مدرن حاکم است. هدف انتخاب رنگ ها تاکید بر مواد طبیعی و ساده و تمیز نگه داشتن فضا است. رنگ پالت داخلی سبک مدرن همیشه رنگ های تک رنگ و خنثی را برجسته می کند.

  1. نور طبیعی

هدف اصلی طراحی داخلی مدرن، ایجاد فضایی دل باز است و برای این منظور، کمک نور طبیعی همیشه در این چیدمان ها مورد استقبال قرار می گیرد.

  1. مفهوم پلان طبقه

کلید طراحی مدرن این است که آن را ساده نگه دارید. بنابراین دیوارهای کمتر بهتر است. این سبک مفهوم پلان فضای باز را برجسته می کند. مبلمان و لوازم جانبی می توانند یک انتخاب عالی برای تعیین مناطق در یک فضای باز باشند.

  1. مواد طبیعی

فضای داخلی مدرن با استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و چرم در دکوراسیون داخلی سبک مدرن برجسته می شود.

  1. انتخاب های کاربردی

یکی از اصول سبک مدرن این است که شکل باید از قابلیت استفاده پیروی کند. یعنی بیشتر وسایل تزئینی و مبلمان دارای هدف هستند و به دلیل خاصی در فضاهای داخلی قرار می گیرند.

ایده های دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن تماماً در مورد بهبود عملکرد خانه شما است. تک تک جنبه ها و روند طراحی داخلی مدرن، خواه طرح رنگ، قطعات مبلمان، پلان کف، دکور اتاق، سبک دکوراسیون، فقط نوآوری و پیشرفت را به ارمغان می آورد. هر چیزی در خانه مدرن شما مکان و هدفی دارد. فضای داخلی خانه شما طوری برنامه ریزی شده است که هر فعالیتی که برای انجام آن انتخاب می کنید، بی دردسر به نظر برسد. شما می توانید هر سبک طراحی داخلی را به ایده های دکوراسیون مدرن تبدیل کنید. روستایی، مینیمالیستی و تقریباً هر سبک دیگری دارای ویژگی های انتقالی است که یک دکوراسیون خانه سنتی را به یک خانه مدرن تبدیل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ایده را با طراح داخلی در میان بگذارید تا مبلمان مدرن، رنگ های خنثی روی دیوارها و عملکرد کلی را در سبک طراحی انتخابی شما ادغام نماید. در اینجا چند جنبه مهم از سبک دکوراسیون داخلی مدرن وجود دارد که می توانید آن ها را در هر دکوراسیون منزل بگنجانید:

  1. سبک اصلی خود را انتخاب کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، یک طراحی داخلی مدرن را می توان با تمام گرایش های طراحی دیگر نیز ترکیب کرد. اگر خانه ای روستایی دارید، می توانید آن را به یک خانه روستایی مدرن تبدیل کنید. اگر تم ویکتوریایی دارید، می توانید آن را به یک تم مدرن قرن میانه تبدیل نمایید. اگر طراحی خانه های مزرعه ای را دوست دارید، می توانید از دکوراسیون مدرن برای طراحی خانه های کشاورزی مدرن استفاده کنید. اگر فضای داخلی خانه شما سبک اسکاندیناویایی دارد، می توانید با تلاش بسیار کمی آن را به مینیمالیسم مدرن تغییر دهید. بنابراین موضوعی را انتخاب کنید که با برای شما جذاب باشد.

  1. پلان های مدرن انتخاب نمایید.

خانه های مدرن معمولاً دارای پلان های باز برای فضای نشیمن هستند. یک فضای آشپزی باز با یک جزیره آشپزخانه می تواند در اتاق ناهارخوری ترکیب شود. اگر خانه بزرگی دارید می توانید محل قرارگیری مبلمان خود را خالی کنید تا یک میز ناهارخوری را در محیط آشپزخانه قرار دهید. همچنین می توانید یک گوشه از خانه را برای صبحانه یا منطقه ای برای شام های کوچک ایجاد کنید.

فضای آشپزخانه و ناهارخوری می تواند بیشتر به سمت اتاق نشیمن مدرن گسترش یابد. معمولاً اتاق نشیمن به گونه ‌ای طراحی می‌ شوند که کاناپه مشرف به منطقه سرگرمی با تلویزیون و صندلی است. این کار که اتاق نشیمن به منطقه پخت و پز نیز متصل است، در طول مهمانی ‌ها، باعث می شود که بتوانید در حین پختن یک غذای لذیذ با مهمانان خود ارتباط برقرار کنید. پلان های باز راه حل های نوآورانه ای برای فضاهای کوچک هستند که جایگزین دیوارها شده تا بخش عمده ای از متراژ خانه شما به آن اختصاص نیابد. اما اگر طراحی مینیمالیستی را می پسندید، در صورت لزوم از جداکننده ها استفاده کنید.

  1. پالت رنگی ایده آلی را انتخاب کنید.

به طور معمول، یک طراحی خانه مدرن از رنگ های خنثی برای افزایش حس عملکرد استفاده می کند. می توانید از رنگ های مشکی، سفید، خاکستری یا بژ برای دیوارها و بیشتر برای مبلمان استفاده کنید. از آنجایی که این سایه ‌های تک رنگ باعث می‌شود فضا کسل‌کننده باشد، می‌توانید به دکوراسیون خانه خود رنگ‌ های دیگری اضافه نمایید. استفاده از مبلمان با رنگ های روشن و کوسن هایی با رنگ تند بسیار زیبا است و فضای خانه را زنده می کند. شما همچنین می‌توانید از عناصر منحصربه‌فردی مانند آکواریوم، پرده‌های بوهو، قطعات مبلمان Bauhaus، مقداری آرت دکو یا فضای سبز روشن بهره ببرید.

  1. انتخاب کفپوش مدرن بسیار مهم است.

مهم ترین قسمت برای داشتن سبک دکوراسیون داخلی مدرن داشتن کفپوش کاشی یا مرمر با خطوط تمیز و سطوح صاف است. کفپوش با رنگ های خنثی و متناسب با وسایل منزل بسیار کمک کننده می باشد. شما همچنین می توانید کفپوش های چوبی را انتخاب کنید، اما مطمئن شوید که پوشش روی چوب صاف است و با مبلمان، وسایل، نصب کابینت، جزایر و موارد دیگر ترکیب می شود. در نهایت، اگر می‌خواهید کمی به ایده ‌های طراحی خانه خود اضافه کنید، می‌توانید کفپوش وینیل را نیز انتخاب نمایید.

  1. الگوهای هندسی را در طراحی بگنجانید.

همانطور که قبلاً عنوان شد، گنجاندن چاپ های هندسی در پالت رنگی سبک مدرنی را برای شما به ارمغان می آورد. خانه ‌های مدرن دارای خطوط مستقیم، لبه ‌های تمیز و بافت مینیمالیستی در طراحی مبلمان، کابینت، قاب‌ های تخت و غیره هستند. در حالی که اینها ویژگی‌های ذاتی یک طراحی خانه مدرن هستند، اما هنوز هم می‌توانید کمی بازی کنید. خطوط هندسی پررنگ اما تمیز روی دیوارها را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید ظروف، وسایل تزئینی منزل، رومیزی، روتختی و طرح ‌های کابینت را به گونه ای انتخاب کنید که از الگوهای هندسی استفاده می‌کنند. اکثر خانه ‌های مدرن از میزهای قهوه ‌خوری با لبه ‌های صاف استفاده می‌کنند، اما کتانی رومیزی را برای روشن‌تر کردن فضا در نظر می گیرند. به همین ترتیب، می‌توانید از رنگ ‌های تک رنگ روی دیوارها استفاده کرده، سپس چند الگو با طرح‌ های دایره ‌ای، مستطیلی یا مربعی به ملحفه ‌ها و روبالشی‌های خود اضافه کنید.

  1. مبلمان مدرن انتخاب کنید.

مبلمان مدرن دارای خطوط واضح، تمیز، مشخص بوده و بسیار کاربردی برای انجام فعالیت های روزمره شماست. رنگ مبلمان مدرن نیز در بیشتر موارد تک رنگ است یا دارای رنگ های خنثی می باشد. همچنین دارای الگوهای طراحی بسیار مینیمالیستی و ساده هستند. با این حال، مبلمان مدرن، گاهی اوقات از پانل‌ های فرورفته استفاده می‌کنند تا زیبایی و جذابیت را به استایل اضافه کنند. آن ها همچنین دارای دسته های مدرن و تمیز هستند، البته ممکن است کمی خمیده باشند یا از دکمه های فشاری استفاده کنند. با این وجود، طراحی کلی ساده است. در کنار مبلمان ساده می توانید از یک میز ناهار خوری یا میز قهوه با لبه های تیز (البته به اندازه ای نیست که به شما صدمه بزند) و کشوها و کابینت های داخلی برای نگهداری همه کارد و چنگال، دستمال، خلال دندان، اساساً هر چیزی که در طول غذا نیاز دارید، استفاده نمایید. همچنین قفسه ‌های کتاب و قفسه ‌های کفش برای سازماندهی وسایل ها بسیار ضروری است. روکش‌های چرم و پارچه، روکش‌های چوبی (مانند آن هایی که برای ایجاد صندلی کلاسیک مدرن Eames در اواسط قرن استفاده می‌شوند)، شیشه، کروم، استیل و بتن اکسپوز نیز روکش‌های محبوب مبلمان مدرن هستند.

  1. نور مناسبی برای فضای داخلی در نظر بگیرید.

هنگام صحبت از وسایل روشنایی در روندهای داخلی مدرن، مواردی را در نظر بگیرید که دارای طراحی ساده هستند. در ابتدا یک تن نور طبیعی را انتخاب کرده و در مرحله بعد، اگر به دیوارکوب علاقه دارید، مدل هایی را انتخاب کنید که شکل یا ساختار دایره ای با خطوط مستقیم دارند. اگر نور در سقف را ترجیح می دهید، چراغ های آویز با طرح های ساده تهیه کنید. چراغ های لوله مانند و چراغ های سقفی LED گزینه مناسبی هستند. لوسترهای دارای طراحی ساده و مینیمالیستی نیز بسیار کاربردی می باشند. در انتها لازم به ذکر است که نورپردازی در سبک دکوراسیون داخلی مدرن حائز اهمیت است.

  1. آرت دکو را فراموش نکنید.

حالا که همه ملزومات مهیا است، توجه خود را به دکور معطوف کنید. سبک مدرن نیاز به ترکیبی از آثار هنری انتزاعی دارد که تقریباً آثار کاندینسکی را منعکس می کنند. بافت ها نیز یک تغییر خوشایند در روند طراحی کاربردی هستند، اما مطمئن شوید که به خوبی با محیط اطراف ترکیب می شوند. شما همچنین می توانید اشعار، یا حتی طراحی های معنی داری را به دیوار نصب کنید. در یک خانه مدرن، بهترین قطعات اغلب دارای طرح های آینده نگرانه با مینیمالیسم هستند. شما می توانید اقلام مد روز تهیه کنید، اما مطمئن شوید که آنها منگوله یا گلدوزی ندارند. مگر اینکه، شما یک ظاهر مدرن بوهو یا یک استایل مدرن روستایی بخواهید. شما می توانید وسایل مختلفی را که دارای شیشه یا کریستال با طرح های منحصر به فرد هستند، ترکیب کنید. در نهایت، لامپ‌های گدازه‌ای، شیشه ‌ای پر از تیله‌های رنگارنگ، صدف‌ها و غیره، گلدان‌ های گل ساده و قاب‌های عکس آویزان به خوبی در طراحی داخلی مدرن کار می‌کنند.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن ریشه در مینیمالیسم دارد. ایده‌ های طراحی داخلی ذکر شده از یک فلسفه ساده برای فضای نشیمن پیروی می‌کنند تا هر بخش از خانه شیک به نظر برسد. فضاهای مدرن عاری از شلوغی غیر ضروری هستند. سبک دکوراسیون داخلی مدرن کارکرد را بر مد ترجیح می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *