به بیان متخصصان هنزا مصالح ساختمانی به کلیه مواد و اجرامی که در فرآیند ساخت و ساز ساختمان ها و سایر سازه ها مانند پل ها، زیرگذرها، پیاده رو ها، استخرها و … استفاده می شود، گویند که تاریخچه آن به قومت تاریخ سکونت انسان ها بر روی زمین و نیاز به پناهگاه برای محافظت از خود بر می گردد. به بیان کارشناسان مصالح ساختمانی هنزا، انسان ها برای دست یافتن به ساخت و ساز در ابتدا به سمت مصالح ساختمانی طبیعی که در دل طبیعت وجود داشت مانند خاک، گل، چوب، آهن و امثال آن روی آوردند. اما این سیر پیشرفت داشت تا اینکه امروز مصالح ساختمانی با کیفیت و مرغوب هنزا را در اختیار داریم.

کارشناسان محصولات هنزا در این راستا می گویند که در سیر تحول مصالح ساختمانی، بشر به سمت ترکیب مواد و مصالح طبیعی و فرآوری کردن و خلق مواد ساختمانی مصنوعی رفت. هدفی که موجب روی آوردن به ایجاد مصالح ساختمانی مصنوعی شد، کارآیی، دوام و مقاومت بیشتر این مواد به همراه نصب و جابجایی آسان تر و ظاهر شکیل تر و زیباتر آن ها بود که برای نمونه می توانید به محصولات و مصالح ساختمانی تولیدی هنزا در صفحه محصولات هنزا سری بزنید.

شاید در صد سال قبل کسی نصور نمی کرد که امروزه از چه مصالح ساختمانی برای ساخت ساختمان ها استفاده می شود. در این رابطه باید در نظر داشت که به اذعان کارشناسان هنزا ما با منابعی محدود از مواد اولیه که در ساخت مصالح ساختمانی استفاده می شود مواجهیم. بنابراین آن مصالح ساختمانی همچون محصولات هنزا ماندگارتر خواهند بود که علاوه بر خواص مکانیکی و فیزیکی و شیمیایی مناسب و همچنین جلوه زیباتر، با محیط زیست نیز سازگارتر بوده و باعث آسیب به آن نشوند و به خوبی در محیط تجزیه شوند یا قابل بازیافت باشند.

به همین منظور ما در هنزا نیز اهتمام خود را در ارتقای شرایط کیفی محصولات و هماهنگی آن ها با شرایط محیطی و زیستی گذاشته ایم که مطالعه مقاله “بهبود کیفیت سرلوحه تولید محصولات هنزا” گویای این مطلب می باشد. حتی امروزه در همین راستا در بعضی مناطق از کاغذهای بازیافتی برای پوشش نمای ساختمان های خود استفاده می کنند. و یا کاه را به عنوان یکی از مواد پایه ای عایق کاری مصرف می کنند و مصرف چوب و گیاهان مقاوم و خاص را به جهت هم آوازی بیشتری که با طبیعت دارند در سقف خانه ها به کار می برند. برای آگاهی بیشتر نسبت به این مقوله می توانید با مشاوران محصولات هنزا در تماس باشید.

ساختمان سبز مصالح ساختمانی طبیعی

نکاتی که امروزه به گفته کارشناسان و محققان محصولات هنزا در زمینه تولید مصالح ساختمانی بسیار مورد توجه قرار می گیرد را می توان به موارد زیر دسته بندی کرد؛

– ساختمان سبز از جمله شعارهای طرفداران محیط زیست است که تاکید بر استفاده از مصالح ساختمانی طبیعی که مضر به طبیعت نباشند دارند که محصولات هنزا در این زمینه پیشگام است.

– فاصله حمل و نقل مصالح ساختمانی از محل تولید تا ساختمان مورد نظر زیاد نباشد. به همین دلیل متخصصان هنزا می گویند که بهتر است مصالح ساختمانی خود را از نزدیکترین کارخانه های تولیدی تامین کنید.

– مصالح ساختمانی باید همانطور که در تولید محصولات هنزا ملاحظه می شود عاری از مواد خطرناک و مضر نسبت به سلامت و بهداشت انسان ها باشد.

– به بیان کارشناسان هنزا سعی ما باید بر این باشد که در روند تولید و فرآوری مصالح ساختمانی، از عملیاتی که موجب تخریب محیط زیست باشد، پرهیز کنیم.

هماهنگی مصالح ساختمانی هنزا با محیط زیست

– کارشناسان هنزا اذهان می کنند هر چه قدر که امکان بازیافت مصالح ساختمانی بیشتر باشد، اولویت تولید و استفاده از ان بیشتر است. مانند آلومینیوم، کاغذ و سنگ که به راحتی می توان آن ها را بازیافت کرد.

– امروزه استانداردهایی برای میزان سازگاری مصالح ساختمانی با محیط زیست در نظر گرفته شده که همه محصولات هنزا موفق به اخذ این استاندارد شده اند. لذا جهت تهیه مصالح ساختمانی باید به دارا بودن این برچسب اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل است که با اطمینان می توانیم بگوییم که “چرا به هنزا اطمینان می کنیم“.

– و آخرین نکته که کارشناسان محصولات هنزا در رابطه با موارد مورد رعایت مصالح ساختمانی این است که باید نسبت به روام و طول عمر محصول مورد نظر آگاهی داشته باشیم که کمتر از عمر مفید ساختمان نباشد.

پس از ذکر مسائلی که باید در تولید مصالح ساختمانی مورد توجه قرار بگیرند لازم به ذکر است که مطلب مهم دیگر در فرآیند تولید یک محصول ساختمانی که دست اندر کاران تولید محصولات هنزا بسیار به آن تاکید دارند این است که میزان مواد اولیه فرآوری شده جهت محصول کاملا متناسب با میزان تقاضای مشتریان باشد و در این حوزه دچار پرتی و ضابعات نشویم. چرا که رعایت این دغدغه موجب حفظ مواد اولیه و منابع طبیعی می شود که همواره مد نظر “شرکت دانش بنیان تولید کننده محصولات هنزا” می باشد.

علاوه بر حفط مواد طبیعی، موجب کاهش هزینه های حمل و نقل نیز می شود و ضایعات کمتری تولید می شود. کارشناسان هنزا یکی دیگر از راه های کاهش هزینه ها و افزایش صرفه جویی را کاستن از فرآیند بسته بندی مصالح ساختمانی می دانند. چرا که از کاغذهای بازیافتی می توان در جاهای دیگری مانند تولید ریچ لایت استفاده کرد که می تواند در بخش خارجی دیوارها مصرف شود.

به گفته کارشناسان هنزا امروزه آجرهای بازیافتی نیز در برخی موارد جایگزین آجرهای معمولی می شوند. در تولید این آجرها از بطری هایی استفاده می شود که مملو از مواد ضایعاتی غیر قابل بازیافت هستند و بدین صورت این مواد مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ کاغذی مصالح ساختمانی بازیافتی

سنگ های کاغذی، لاستیک های غیر قابل مصرف تریلی ها و بسیاری مواد غیر قابل بازیافت امروزه توسط مهندسان و معماران در ساخت و ساز خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند و به بیان کارشناسان هنزا از این طریق به محیط زیست و طبیعت کمک شایانی صورت می پذیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *