با مطالعه مقاله “درپوش بتنی و خصوصیات محیطی” متوجه این نکته شدبم که علاوه بر ویژگی های عمومی که هر محصولی و به خصوص مصالح ساختمانی و سازه های عمرانی باید داشته باشند، برخی خصوصیات و ویژگی ها هستند که مختص به شرایط آب و هوایی هر منطقه می باشد که باید مورد لحاظ قرار گیرد.

به این معنا که مثلا درپوش بتنی اگر چه باید یک خصوصیات کلی مقاومتی و ظاهری را داشته باشد اما وقتی که می خواهیم آن را در یک محیطی که از لحاظ آب و هوایی متفاوت با محیط های دیگر است مقایسه کنیم خواهیم دید که باید برخی افزودنی ها و ملاحظات ویژه را برای ساخت درپوش بتنی برای آن محیط را در نظر گرفته و در ساخت رعایت کنیم.

یکی از مواردی که در چند مقاله گذشته به آن پرداخته شد، شکل درپوش بتنی بود. سوال ما در واقع این بود که آیا شکل های مختلفی که می توان در ساخت درپوش بتنی در نظر گرفت از دایره گرفته تا مستطیل و مربع و یا غیره، هیچ یک برتری خاصی نسبت به دیگر موارد دارند یا اینکه همه آن ها از لحاظ شکلی دارای ویژگی های یکسانی هستند و از این جهت بین آن ها تفاوتی وجود ندارد.

خصوصیات کلی و جزئی درپوش بتنی

در این راستا مشاهده شد که برخی دلیل ها این ایده را تقویت می کنند که استفاده از درپوش یتنی که به شکل دایروی ساخته شده باشد ارجحیت دارد. به عنوان مثال گفته شد که درپوش بتنی هرگز داخل دریچه ای که آن را مسدود کرده فرو نمی افتد در حالیکه در مورد دیگر شکل ها چنین احتمالی از لحاظ هندسی وجود دارد.

مورد دوم این بود که در مورد درپوش بتنی جابجایی و حرکت دادن آن آسان تر خواهد بود هرچند که همانطور که می دانید بقیه به این آسانی نخواهند بود. در نوشته های بعدی راجع به دیگر تفاوت های شکل های مختلف درپوش بتنی صحبت خواهیم کرد.

البته پیش از ورود به مقالات دیگر شما می توانید به صفحه درپوش بتنی هنزا نیز مراجعه کرده و با نمونه های تولیدی هنزا از نزدیک آشنا شوید و علاوه بر آن در صورت نیاز سفارشات خود را با کارشناسان ما در هنزا در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *