اگر که مقالات گذشته را در زمینه کفسازی بتنی دنبال کرده باشید دیده اید که آنچه ما به دنبالش بوده ایم این است که بتوانیم به صورت مرحله به مرحله مخاطبان عزیز را با نحوه آماده سازی و اجرای کفسازی بتنی آن هم به شیوه بتن ریزی در محل اجرا آشنا کنیم و در هر مرحله نکات ضروری و شیوه های اجرایی را رصد کرده تا اینکه در نهایت بتوانیم کاری مناسب و درخور و شایسته سلیقه مخاطبان عرضه کنیم.

مراحل را به ترتیب از زیرسازی و بسترسازی دنبال کرده تا آرماتوربندی و فاصله گذاری طی کردیم و در نهایت به اینجا رسیدیم که اطراف کار را در کفسازی بتنی باید فوم گذاری کرد تا مواد سازنده کفسازی بتنی به محیط اطراف نشت نکرده و یا به دیوارهای اطراف نچسبد. اما در قدم بعدی نوبت به اضافه کردن بتن می رسد که مرحله ای مهم و اساسی در عملیات کفسازی بتنی به حساب می آید.

اختلاط بتن در میکسر برای کفسازی بتنی

در این مرحله باید مواد لازم را در محلی که از پیش آماده شده و تمهیدات کافی در مورد آن به کار رفته ریخته شود. این مواد که همان بتن و سایر مواد افزودنی به آن هستند باید درون ماشین های میکسر به خوبی مخلوط شوند. و سپس هنگامی که مجریان کفسازی بتنی مناسب بدانند در محل مورد نظر ریخته شود.

برای آنکه کفسازی بتنی با ویژگی های مناسب به دست آید بهتر است از بتن الیافی استفاده کنیم که مقاومت بالاتری دارد و دچار ترک نمی شود و ظاهری زیباتر را برای کفسازی بتنی به وجود می اورد. به این منظور لازم است الیاف مورد نظر را که در اندازه های کوچک بریده شده به همراه مواد فوق روان کننده و به همراه بتن درون میکسر ریخته و به خوبی آن ها را به کمک آب مخلوط کنیم.

عمل اختلاط را باید تا جایی ادامه دهیم که از یکنواختی کامل مخلوط مطمئن شویم. در این مسیر می توانید از توصیه های متخصصان هنزا بهره مند شوید. در نهایت پیشنهاد می کنیم که به صفحه کفسازی بتنی هنزا نیز سری بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *