مبلمان بتنی در کارکرد جدید خود می تواند به عنوان بخشی از جلوه شهری پدیدار شود و به کمک زیباسازی و افزایش کاربری های شهری بیاید که به آن مبلمان شهری گفته می شود و در نوشته “نکات لازم برای استفاده شهری از مبلمان بتنی” راجع به برخی از لوازم و کلیات چگونگی استفاده از این محصول به این منظور گفتگو کردیم.

اگر بتوان مبلمان بتنی را در محل های مناسب و با طراحی های زیبا به کار گرفت، می بینیم که می تواند محیط شهری را به گونه ای بیاراید که هم دارای زیبایی و جلوه باشد و هم آن که بتواند برای مخاطبانی که در محیط شهر رفت و آمد می کنند، چشم نواز باشد. که این ها از فواید این محصول است. البته برای آنکه کارکرد مبلمان بتنی افزایش بیابد باید که در کنار عناصر مناسب دیگری قرار گیرد.

جایگاه مبلمان بتنی در معماری شهری

یعنی بتوان در یک فضای شهری از این سازه در کنار سازه هایی استفاده کرد که از لحاظ بافت و رنگ دارای تناسب با آن باشند و علاوه بر آن این قابلیت را داشته باشد که به بهینه سازی کاربرد مبلمان بتنی در ساختار کلی مبلمان شهری کمک کند. مثلا اگر بخواهیم یک نیمکت را برای استفاده شهروندان در جایی نصب کنیم، بهتر است که آن را در کنار درختانی نصب کنیم که لطافت و شادابی و سایه درخت باعث شود که استفاده از مبلمان بتنی دلپذیرتر شود.

بنابراین باید دانست که مبلمان بتنی در کنار دیگر عناصر است که می تواند بازدهی بالاتری داشته باشد. این ریزه کاری ها بر عهده مهندسان و معماران شهری است که بتوانند عناصر و سازه های مختلف شهری را با مبلمان بتنی چنان تلفیق کنند که ترکیب و هم جواری آن ها با یکدیگر بتواند راندمان بالاتری به آن ببخشد. هم از لحاظ کاربرد و هم از لحاظ جذابیت ظاهری.

شما نیز می توانید نمونه های مبلمان بتنی را در صفحه محصولات هنزا مشاهده نمایید و همچنین متخصصان ما در هنزا آماده پاسخگویی به پرسش های شما در این رابطه هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *