در چند مقاله گذشته موضوع ما متمرکز بر روی رنگ مبلمان بتنی بوده است. در واقع از آنجا که مسئله رنگ در مبلمان بتنی مچون همه محصولات دیگر اهمیت بالایی دارد، به خصوص از جنبه زیبایی شناختی و تناسب با محیط، ما نیز چند نوشته اخیر را به این موضوع از منظر کارشناسان هنزا پرداختیم و به خصوص اینکه چه راه هایی برای افزایش کیفیت رنگ در مبلمان بتنی وجود دارد.

همانطور که می دانید، رنگ ها می توانند در برابر نور خورشید و سایر عوامل طبیعی پس از مدتی پایداری خود را از دست دهند و پریده، کم رنگ و یا به طور کامل بی رنگ شوند، و این مسئله به ویژه وقتی پای مبلمان بتنی در میان باشد، که سازه ای است که پرکاربرد است و در معرض دید است و می تواند در فضای باز قرار گیرد و زیبایی آن اهمیتی ویژه دارد، اهمیتی دو چندان پیدا می کند.

تنوع رنگ در محصولات مبلمان بتنی

بنابر آنچه در مقاله “خصوصیات رنگدانه های سرامیکی در ساخت مبلمان بتنی رنگی ” بیان شد ما می توانیم با بهره مندی از این تکنولوژی جدید، یعنی رنگدانه های سرامیکی و فلزی تحولی ویژه در رنگ آمیزی مبلمان بتنی ایجاد نماییم. و همانطور که دیده شد، در آنجایی که در خط کشی های خیابانی و معابر و جدول ها بیشتر رنگ بر روی سطح می زنند، این رنگ ها به دلیل مقاومت پایین پس ازم دتی از بین رفته و مجددا نیاز به رنگ آمیزی خواهند داشت.

در حالیکه استفاده از این مبلمان بتنی رنگی دوام بسیار بالاتری خواهد داشت و تا مدتها خیال سازندگان را از جهت پایداری رنگ راحت می کند. البته همانطور که گفته شد، وجود رنگدانه های سرامیکی و فلزی طی آزمایش های انجام شده در دوره های یک هفته و یک ماهه دیده شده که توانسته مقاومت مبلمان بتنی را هم از جهت مقاومت کششی و هم از جهت مقاومت فشاری افزایش دهد.

البته در مورد این نتایج آزمایشگاهی می توانید با متخصصان و محققان ما در هنزا مشورت نمایید. و در آخر توضیه ما به شما دیدن نمونه های مبلمان بتنی متنوع در صفحه محصولات هنزا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *