یکی از موارد مهم در بررسی کیفیت کاربردی یک مصالح ساختمانی، (همانطور که شاید در همه محصولات دیگکر نیز این مقوله، مقوله مهم و تاثیرگذاری باشد) بررسی کیفیت سطحی آن می باشد که ما در مورد بتن های جی اف آر سی / جی آر سی اهتمام ویژه ای به این مطلب داریم.

یعنی علاوه بر آنکه آن مصالح ساختمانی من جمله جی اف آر سی / جی آر سی لازم است که از لحاظ مقاومت ساختاری، قطعه ای مستحکم، مقاوم و با دوام باشد که مدت زمانی طولانی بتواند در شاکله یک ساختمان ماندگاری داشته باشد، همچنین جی اف آر سی / جی آر سی از لحاظ سطح ظاهری نیز باید بتواند از لحاظ کیفی مقاومت کافی را در خود داشته باشد.

بررسی آزمایشگاهی مقاومت سطحی جی اف آر سی / جی آر سی

به این معنا که در اثر موادی که در محیط با سطح آن تماس برقرار می کنند و یا بارها و نیروهایی که ممکن است به سطح آن وارد شود، هر چند ممکن است کل قطعه و پنل جی اف آر سی / جی آر سی دچار آسیب یا خدشه نشود ولی سطح آن نیز باید مقاومتی داشته باشد که خط یا ترکی یا خوردگی ای در آن ظاهر نشود و یا اینکه دچار رنگ پریدگی یا شکستگی سطحی نشود. چرا که به این ترتیب یکی از فاکتورهای اساسی جی اف آر سی / جی آر سی که همان زیبایی در طراحی است از بین خواهد رفت.

از همین رو گفتیم که در آزمایشگاه های مجهزی که کیفیت و مقاومت مصالح ساختمانی را از لحاظ مکانیکی و در برابر بارهای مختلف مورد بررسی قرار می دهند، علاوه بر آنکه مثلا پنل های جی اف آر سی / جی آر سی را در معرض بارهای وارده در ابعاد فشاری، کششی، خمشی، برشی و پیچشی قرار داده و مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی یا سایر مصالح ساختمانی تولیدی را از این جهات اندازه گیری می کنند، دستگاه هایی نیز برای بررسی کیفیت سطحی جی اف آر سی / جی آر سی وجود دارد.

که به وسیله آن دستگاه ها عوامل مختلف اثر گذار بر سطح این محصول را بر پنل های جی اف آر سی / جی آر سی وارد کرده و به این ترتیب می سنجند که آیا جی اف آر سی / جی آر سی توانایی مقاومت سطحی در برابر این عوامل را دارد یا خیر. و همانطور که می دانید جی اف آر سی / جی آر سی جزو آن دسته از مواد ساختمانی است که قدرت سطحی بالایی دارد و به خوبی می تواند در برابر فاکتورهایی که می توانند به سطح یک محصول آسیب بزنند، از خود مقاومت نشان دهد.

البته همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم و در جریان قرار گرفته اید شرکت گام آبی فردا که تولید کننده محصولات ساختمانی و جی اف آر سی / جی آر سی با برند هنزا است در این زمینه جزو پیشگامان کشور است و دارای آزمایشگاهی مدرن و مجهز به بروزترین دستگاه های آزمایشی روز دنیا برای بررسی کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی هنزا می باشد.

که از جمله مواد مورد بررسی پنل های پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی هنزا می باشد و نتیجه این بررسی ها نشان دهنده این بود که جی اف آر سی / جی آر سی هنزا نه تنها از لحاظ مقاومت های مکانیکی بلکه از لحاظ مقاومت سطحی نیز دارای تراز بالایی در مقیاس جهانی می باشد و ما در نوشته هایی در مورد مقاومت سطحی جی اف آر سی / جی آر سی  به این موضوع پرداخته ایم که جهت آگاهی صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا و کارشناسان ما در دسترس شما هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *