پس از آنکه به موارد گوناگونی که می توان از بتن اکسپوز در آن ها استفاده نمود، در نوشته “چه پیشنهادی برای استفاده از بتن اکسپوز وجود دارد؟” پرداختیم حالا نوبت آن است که دنباله بحثی که در مقالات گذشته داشتیم را پی بگیریم. که در آن ها درباره شیوه تولید پنل های این سازه به صورت شخصی صحبت کردیم و همانطور که دیدید شامل بخش های گوناگونی می شد.

اما در مورد مرحله پایانی که پس از نرحله اختلاط بتن اکسپوز درون قالب است و در واقع مرحله نهایی کار است می توان گفت که به چند بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

  1. اسپری کردن سطح برای تمدید مدت زمان خشک شدن بتن اکسپوز
  2. پوشاندن سطح محصول با پلاستیک نایلونی
  3. صبر کنیم تا بتن اکسپوز سخت و خشک شود
  4. برداشتن کاور پلاستیکی و تمیز کردن سطح
  5. برداشتن قاب های چوبی

برداشتن قاب های بتن اکسپوز

در این نوشته شماره 5 را توضیح می دهیم که در آخر باید قاب های چوبی را از اطراف قطعه ساخته شده بتن اکسپوز برداریم. ولی این کار باید هنگامی صورت گیرد که بتن اکسپوز کاملا خشک شده باشد، چرا که اگر همچنان مرطوب و خیس باشد می تواند باعث دردسر شود. برای اینکار ابتدا باید تخته های چوبی که به عنوان گوه استفاده شده اند را بیرون آوریم و سپس هر میخی را که کوبیده ایم برداریم.

پس از آن می توانیم قاب های چوبی را به راحتی از اطراف بتن اکسپوز خارج کنیم. و به این ترتیب ما به قطعه دلخواه خود با اندازه مورد نظرمان دست یافته ایم. البته از این قاب های چوبی می توان برای ساخت موارد بعدی نیز همچنان استفاده کرد و آسیبی به آن ها وارد نشده است. البته این بستگی به آن دارد که این تجربه برای شما چگونه بوده است و آیا توانسته اید به دلخواه خود برسید یا خیر.

اگر نتیجه مطابق با میل شما نبود می توانید برای پی بردن به اشکال کار خود با متخصصان و کارشناسان هنزا مشورت نمایید. برای دستیابی به نمونه های ایده آل می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *