هر چند چنانچه در مقاله “بتن الیافی راهی جدید در معماری ساختمان” بیان کردیم، بتن الیافی که ترکیبی از الیاف مختلف است که طی مراحل اختلاط با بتن ترکیب می شوند و موجب تقویت آن و مسلح شدن بتن می گردند، عمر چندانی در صنعت ساخت و ساز ندارد اما مزیت های ویژه ای که استفاده از بتن الیافی برای استحکام و قوی کردن ساختمان دارد باعث شده که به سرعت گسترش پیدا کند.

شاید خود شما نیز با توجه کردن به محیط اطراف و ساختمان هایی که در محدوده اطراف زندگی و رفت و آمدتان وجود دارد، متوجه وجود نماهایی بشوید که ظاهری شبیه به بتن دارند، اما دارای طرح و بافت هایی زیبا و هنرمندانه هستند. و به دلیل نو ظهور بودن این نوع نماها برایتان سوال پیش آمده باشد که جنس این نما چیست؟ پاسخ این است که این نماها توسط بتن الیافی پوشش داده شده است.

بتن الیافی می تواند دارای طرح هایی مشبک، منحنی، خمیده و مملو از خلاقیت باشد، چرا که در بتن الیافی، وجود الیاف انعطاف پذیری و شکل پذیری و ظرفیت کنش این مصالح را بالا برده اند. البته حتی نمایی دارای طرحی ساده و یکنواخت هم می تواند زیبایی و جلوه گری خاص خود را داشته باشد. که در این رابطه نیز بتن الیافی همچنان گزینه مطرحی هستند.

بتن الیافی، گزینه اول شما

امروزه در صنعت ساختمانی برای ساخت بتن الیافی از الیاف مختلفی می توان استفاده نمود. به عنوان مثال الیاف فولادی، الیاف کربنی، الیاف پلی استر، الیاف پلیمری و غیره از مواردی هستند که برای ساخت این محصول در مناطق مختلف و با توجه به خاصیت هایی که مورد انتظار است، به کار گرفته می شوند. حتی تحقیقاتی برای تولید بتن الیافی با توجه به الیاف نانو نیز در حال اجرا است که می تواند گامی موثر در پیشرفت تولید بتن الیافی باشد.

اما الیاف شیشه یا فایبر گلاس با توجه به خصوصیت قلیایی که به بتن الیافی می افزایند می تواند گزینه ای برتر در بین همه انتخاب های مختلف الیاف ذکر شده باشد. بتنی که از ترکیب الیاف شیشه و سایر مواد تشکیل دهنده بتن به دست می آید در برابر عوامل خورنده و فرسایشی مقاومتی دو چندان دارد. که به خصوص برای مناطق مرطوب می تواند گزینه ای عالی باشد.

با توجه به تکنولوژی استفاده از مواد پیش ساخته در ایجاد ساختمان ها، سرعت و راحتی ساخت و ساز افزایش قابل ملاحظه ای به دست آورده است. در مورد بتن الیافی نیز این مطلب صدق می کند. یعنی به جای اینکه شما بخواهید برای پوشش نمای ساختمان خود با این محصول از شیوه قالب گذاری بر روی ساختمان و سپس بتن ریزی در محل استفاده کنید، می توانید بتن الیافی مورد نظر خود را از لحاظ طرح و رنگی که مد نظرتان است، سفارش داده و با توجه به ابعاد ساختمان، پنل های پیش ساخته بتن الیافی را دریافت کنید.

در این راستا تیم هنزا از متخصصان و طراحان حرفه ای برخوردار است که می توانند بهترین طراحی ها را با توجه به سلیقه مشتری و همچنین متناسب با کارکرد و موقعیت ساختمان به شما پیشنهاد کنند که به این منظور کافی است با مشاوران هنزا تماس گرفته و سفارش خود را به اطلاع ایشان برسانید. در ضمن می توانید با مراجعه به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا نمونه های اجرایی بتن الیافی را توسط گروه هنزا مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *