در بررسی های انجام شده در زمینه انواع مصالح ساختمانی که می توانند به صورت پیش ساخته در اختیار مهندسان و سازندگان ساختمان ها قرار گرفته و به این ترتیب آن ها را در پیشبرد پروژه کمک فراوانی کنند، بیان شد که یکی از این موارد دال بتنی می باشد که ورقه هایی بتنی هستند که اثری فراوان در افزایش سرعت ساخت و ساز ایفا می کنند. و همانطور که گفته شد، این سازه انواع گوناگونی دارد که در نوشته های قبلی که می توانید به آن ها مراجعه کنید، دو نوع دال بتنی معلق و زمینی را بررسی کردیم.

در مقاله “انواع دال بتنی روی زمین” نیز گفته شد که خود آن گونه ای که بر روی زمین به کار می رود، دارای دو نوع مختلف است. اما نوع دیگری از این محصول که همانطور که بیان کردیم امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، دال بتنی پیش ساخته است. امروزه صنعت ساختمان در جهتی حرکت می کند که بتواند هر چه بیشتر قطعات مختلف ساختمانی را به صورت پیش ساخته تولید کند.

انواع بتن برای ساخت انواع دال بتنی

دال بتنی پیش ساخته خارج از محل پروژه ساخته می شود و با جرثقیل به محل منتقل می گردد. که این محصول پیش ساخته منتقل شده یا به صورت تمام شده منتقل می شود و یا با یک لایه نازکی از بتن که بر روی آن اضافه می شود.

برای ساخت این نوع از دال بتنی از سه نوع بتن می توان استفاده کرد. نوع اول همان بتن معمولی است. نوع دوم، بتنی است که مسلح شده و توانایی تحمل تنش های بالا را دارد مانند بتن الیافی و نوع سوم بتنی است که تحت حرارت بالا قرار گرفته و هوادهی شده است و اصطلاحا به آن (AAC) گفته می شود. که بستگی به نوع مصرف دال بتنی مهندسان و کارشناسان انتخاب می کنند که از کدام نوع بتن برای ساخت آن باید استفاده گردد.

شما نیز می توانید برای آنکه مناسب ترین بتن را در ساخت دال بتنی در نظر داشته باشید، با کارشناسان و مشاوران هنزا در ارتباط باشید و یا اینکه به صفحه دال بتنی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *