بعد از مرحله آشنایی با دال بتنی که بنا بر آنچه گفته شد و مشاهده می کنیم، کارآیی فراوانی در صنعت ساختمان پیدا کرده اند و این روزه کمتر ساختمانی را می توان پیدا کرد که از این ورقه های پیش ساخته بتنی در آن ها استفاده نشود، نوبت به معرفی انواع مختلف این سازه رسید. که این انواع مختلف بسته به کارکردهای مختلف این محصول در بخش های مختلف ساختمان می باشد. در نوشته “دال بتنی معلق” به معرفی یکی از انواع ورقه های بتنی پرداختیم که گفته شد به آن ها دال بتنی معلق می گویند.

پس از آشنایی با دال بتنی معلق نوبت به یکی دیگر از گونه های مختلف این محصول می رسد که در این نوشته قصد داریم شما را با آن آشنا سازیم. این گونه از ورقه بتنی را می توان مرسوم ترین و پر کاربردترین نوع آن به شمار آورد که عبارتست از دال بتنی بر روی زمین. اما دال بتنی زمینی خود دارای دو گونه و نوع مختلف است. نوع اول عبارت است از ورقه بتنی معمولی که دارای تیرهای حفاری شده عمیق است و نوع دوم ورقه بتنی ای است که دارای قشری است که سطح آن مانند وافل طراحی شده است.

انواع دال بتنی روی زمین

دال بتنی رویه وافلی نزدیک سطح زمین قرار می گیرد و دارای شبکه گسترده و بسط داده شده ای از پوسته های فومی پلی استرن است که این شبکه به عنوان قالب هایی تو خالی عمل می کنند که پیچ و خم ها و هزارتویی از تیرها را درون خود می سازند. این نوع از دال بتنی طراحی خاصی را می طلبد و دارای خواصی منحصر به فرد است که برای افرادی که مایل به استفاده از آن هستند، پیشنهاد می کنیم که لزوما جهت آشنایی کامل و دقیق با ساختار و عملکرد آن با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس بگیرند.

در صورتی که نیازمند به مشاهده دقیق تر انواع زمینی این محصول و سازه هستید، یک راه مراجعه به صفحه دال بتنی هنزا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *